Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18651
Title: Тема детства в рассказах А. П. Чехова: этико-психологические аспекты
Other Titles: Theme of Childhood in Chekhov's Short Stories: Ethico-Psychological Aspects
Authors: Базилевская, А. К.
Bazilevskaya, A. K.
Issue Date: 2010
Citation: Базилевская А. К. Тема детства в рассказах А. П. Чехова: этико-психологические аспекты / А. К. Базилевская // Известия Уральского государственного университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. — 2010. — N 4 (82). — С. 6-15.
Abstract: В рассказах Чехова о детях фиксируются этико-психологические проблемы, возникающие от непонимания взрослыми мира ребенка и от столкновения детей с миром взрослых. Доказывается, что, размышляя о детях, писатель думал о «взрослых» проблемах, ставших для него «больными вопросами», в том числе о красоте, человеческой и природной, о вольных и счастливых людях, о самой возможности счастья.
A. P. Chekhov's short stories about children reflect ethico-psychological problems resulting from mutual lack of correspondence and understanding between the children's world and that of their parents. The author claims that when musing on children's problems the writer bore in mind those of adults, the so-called sore subjects for him, i.e. on human and natural beauty, on free and happy people and the possibility of happiness as such.
Keywords: ЧЕХОВ А. П.
РАССКАЗЫ О ДЕТЯХ
ЭТИКО-ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОБЛЕМЫ
АВТОРСКИЙ ИДЕАЛ
CHEKHOV A. P.
SHORT STORIES ABOUT CHILDREN
ETHICO-PSYCHOLOGICAL PROBLEMS
AUTHOR'S IDEAL
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18651
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=15551417
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. 2010. N 4 (82)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 2. Гуманитарные науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurg-2010-82-01.pdf147,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.