Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18416
Title: Диагноз психоанализа: неплодотворность рыночной ориентации
Other Titles: Diagnosis of psychoanalysis: unproductivity of marketing orientation
Authors: Ланцев, А. О.
Lantsev, A. O.
Issue Date: 2011
Citation: Ланцев А. О. Диагноз психоанализа: неплодотворность рыночной ориентации / А. О. Ланцев // Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2011. — N 3 (94). — С. 143-147.
Abstract: This paper considers the views of psychoanalysts: A. Adler, K. Horney and E. Fromm on the causes of unsuitability modern person for society. In paper describes the unproductive orientations, types and defensive strategies. Particular emphasis is placed on the marketing orientation proposed by Fromm as a unique and most prevalent in modern society (consumer society). Considered views and values of market-orientation person.
Автор рассматривает взгляды представителей психоанализа - А. Адлера, К. Хорни и Э. Фромма - на причины непригодности современного человека для общества. В статье дано описание непродуктивных ориентации, типов и защитных стратегий личности. Особое внимание уделяется маркетинговой ориентации, предлагаемой Фроммом в качестве уникальной и наиболее распространенной в современном потребительском обществе. Рассмотрены взгляды и ценности человека с рыночной ориентацией.
Keywords: PSYCHOANALYSIS
IDENTITY
NEUROSIS
CONSUMPTION
MARKETING ORIENTATION
ПСИХОАНАЛИЗ
ЛИЧНОСТЬ
НЕВРОЗЫ
ПОТРЕБЛЕНИЕ
РЫНОЧНАЯ ОРИЕНТАЦИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18416
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=16816391
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. 2011. N 3 (94)
Appears in Collections:Tempus et Memoria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iuro-2011-94-13.pdf489,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.