Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18392
Title: Факторы выбора молодежью обучения в системе среднего профессионального образования
Other Titles: Factors choose young peoples instruction in system of secondary vocational professional education
Authors: Панькин, С. И.
Pankin, S. I.
Issue Date: 2011
Citation: Панькин С. И. Факторы выбора молодежью обучения в системе среднего профессионального образования / С. И. Панькин // Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2011. — N 2 (91). — С. 57-65.
Abstract: The article analyzes the main factors determining the choice of graduates-kami 9 and 11 secondary schools of secondary vocational education. Reveals the contradictions that characterize the representation of the first-kursnikov enrolled in humanities and technical specialties of various colleges Middle Urals, the value obtained education and its role in the realization of life plans.
Статья посвящена анализу основных факторов, определяющий выбор выпускниками 9 и 11 классов общеобразовательных школ получения среднего профессионального образования. Выявляются те противоречия, которые характеризуют представления первокурсников, обучающихся на гуманитарных и технических специальностях различных техникумов (колледжей) Среднего Урала, о ценности получаемого образования, его роли в реализации жизненных планов.
Keywords: SYSTEM OF SECONDARY VOCATIONAL EDUCATION
STUDENTS
FACTORS CHOOSE YOUNG PEOPLES INSTRUCTION IN SYSTEM OF AVERAGE PROFESSIONAL EDUCATION
СИСТЕМА СРЕДНЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
УЧАЩАЯСЯ МОЛОДЕЖЬ
ФАКТОРЫ ВЫБОРА ОБУЧЕНИЯ В УЧРЕЖДЕНИЯХ СРЕДНЕГО СПЕЦИАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18392
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=16545021
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. 2011. N 2 (91)
Appears in Collections:Tempus et Memoria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iuro-2011-91-06.pdf90,56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.