Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18304
Title: Телевизионное образование в современных условиях: социологический анализ
Other Titles: Television education in contemporary conditions: sociological analysis
Authors: Кантор, А. Р.
Kantor, A. R.
Issue Date: 2010
Citation: Кантор А. Р. Телевизионное образование в современных условиях: социологический анализ / А. Р. Кантор // Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2010. — N 1 (73). — С. 153-161.
Abstract: This article analyzes the factors that determine the formation of orientations and attitudes of children of different ages on a television education. Emphasizes the role of stereo-types of perception in early childhood television as a means of entertainment, rather than a source of new knowledge about the world. We investigate the relation to the establishment of a Regional television channel that increases the horizon of students about the processes of socio-economic and socio-cultural development of the Middle Urals.
Статья посвящена анализу факторов, определяющих формирование ориентаций и установок детей разного возраста на телевизионное образование. Выявляется роль стереотипов восприятия с раннего детства телевидения как средства развлечения, а не источника получения новых знаний об окружающем мире. Исследуется отношение к созданию регионального телевизионного канала, обеспечивающего расширение кругозора учащихся о процессах социально-экономического и социокультурного развития Среднего Урала.
Keywords: TELEVISION EDUCATION
MEDIA EDUCATION
ORIENTATION AND ATTITUDES THE PERCEPTION OF TELEVISION
ТЕЛЕВИЗИОННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕДИАОБРАЗОВАНИЕ
ОРИЕНТАЦИИ И УСТАНОВКИ НА ВОСПРИЯТИЕ ТЕЛЕПЕРЕДАЧ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18304
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=13214544
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. 2010. N 1 (73)
Appears in Collections:Tempus et Memoria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iuro-2010-73-17.pdf497,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.