Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18272
Title: Социокультурное воздействие архетипических символов рекламы
Other Titles: Sociocultural influence of archetypical symbols of advertisement
Authors: Сюткина, Е. Н.
Sutkina, E. N.
Issue Date: 2009
Citation: Сюткина Е. Н. Социокультурное воздействие архетипических символов рекламы / Е. Н. Сюткина // Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2009. — N 4 (70). — С. 68-74.
Abstract: The present article is devoted to the problem of sociocultural influence of archetypical symbols of advertisement. First of all, the article is directed to investigation of unconscious advertisement basis forming the symbolic component of advertisement via such a mediator as universal and cultural archetypes. The author shows that their presence in advertisement let move from subconscious sphere to the level of consciousness of definite combination of associated links. Thus, the author has managed to present archetypical symbols in advertisement as a specific psychical system having a social-management value.
Статья посвящена проблеме социокультурного воздействия архетипических символов рекламы и направлена прежде всего на исследование бессознательных основ рекламы, которые формируют ее символическую составляющую через такого посредника, как универсальные и культурные архетипы. В статье показано, что их предъявление обеспечивает выход из подсознательной сферы на уровень сознания определенной совокупности ассоциативных связей. Таким образом, автору удалось представить архетипические символы в рекламе как особую психическую систему, обладающую социально-управляющей ценностью.
Keywords: ARCHETYPE
SYMBOL
ADVERTISING
АРХЕТИП
СИМВОЛ
РЕКЛАМА
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18272
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=12976266
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. 2009. N 4 (70)
Appears in Collections:Tempus et Memoria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iuro-2009-70-07.pdf479,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.