Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18246
Title: Высшее образование и рыночные отношения: социологический аспект взаимодействия
Other Titles: Higher education and market relations: sociological aspect of interaction
Authors: Могильчак, Е. Л.
Mogilchak, E. L.
Issue Date: 2009
Citation: Могильчак Е. Л. Высшее образование и рыночные отношения: социологический аспект взаимодействия / Е. Л. Могильчак // Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2009. — N 1/2 (64). — С. 210-218.
Abstract: This article focuses on the sociological analysis of market of higher education services. Author explores kinds of imperfection of this market and main subjects of interests. There are presented results of empirical research of 2500 students. The public opinion poll was conducted in Vladivostok, Yekaterinburg, Kemerovo, Kazan and Ulyanovsk.
Статья посвящена социологическому анализу рынка услуг высшего образования. Автором исследуются типы несовершенства этого рынка и основные субъекты интересов на нем. Представлены результаты эмпирического исследования 2500 студентов. Опрос проведен во Владивостоке, Екатеринбурге, Кемерово, Казани и Ульяновске.
Keywords: MARKET RELATIONS
HIGHER EDUCATION
EDUCATION SERVICE
QUALITY OF EDUCATION
STUDENTS
РЫНОК
НЕСОВЕРШЕНСТВО РЫНКА
ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ; ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ УСЛУГА
СТУДЕНТЫ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18246
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=12810573
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. 2009. N 1/2 (64)
Appears in Collections:Tempus et Memoria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iuro-2009-64-18.pdf487,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.