Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/141758
Название: Why Do Citizens Trust the Media? The Origins of Trust in Television in Modern Russia; [Почему граждане доверяют СМИ? Истоки доверия к телевидению в современной России]
Авторы: Mukhametov, R. S.
Дата публикации: 2024
Издатель: National Research University, Higher School of Econoimics
Библиографическое описание: Мухаметов, Р. С. (2024). Почему граждане доверяют СМИ? Истоки доверия к телевидению в современной России. Мир России. Социология. Этнология, 33(2), 95-114. https://doi.org/10.17323/1811-038X-2024-33-2-95-114
Аннотация: This article investigates the factors influencing media trust in contemporary Russia, focusing on television. It aims to uncover the determinants of trust in television, addressing the question of what drives citizens’ confidence in television as an information source. Understanding the foundations of media trust sheds light on the criteria people use to select information sources and the strategies that could enhance media credibility. Data from the seventh wave of the World Values Survey provided the empirical basis for this study. Using ordinal logistic regression analysis, the research reveals that social trust positively correlates with trust in television. A notable finding is a direct association between frequent television news viewership and higher levels of trust, whereas internet news consumers tend to be more skeptical of television content. The statistical analysis further indicates that women exhibit greater trust in television than men. Highlighting the impact of audience characteristics on media trust, this article contributes to the broader discourse on political communication and mass media’s role in society. © (2024), (Mir Rossii). All rights reserved.
Ключевые слова: MASS MEDIA
MEDIA TRUST
POLITICAL COMMUNICATION
POST-MATERIALISM
SOCIAL TRUST
THE HOSTILE MEDIA EFFECT
TRUST IN TELEVISION
VIDEO MALAISE
ДОВЕРИЕ К ТЕЛЕВИДЕНИЮ
МЕДИАДОВЕРИЕ
ПОЛИТИЧЕСКАЯ КОММУНИКАЦИЯ
ПОСТМАТЕРИАЛИЗМ
СМИ
СОЦИАЛЬНОЕ ДОВЕРИЕ
ТЕОРИЯ МЕДИАНЕДОМОГАНИЯ
ЭФФЕКТ ВРАЖДЕБНЫХ СМИ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/141758
Условия доступа: info:eu-repo/semantics/openAccess
Идентификатор РИНЦ: 65666200
Идентификатор SCOPUS: 85192918130
Идентификатор WOS: 001200716800003
Идентификатор PURE: 57302650
ISSN: 1811-0398
1811-038X
DOI: 10.17323/1811-038X-2024-33-2-95-114
Располагается в коллекциях:Научные публикации ученых УрФУ, проиндексированные в SCOPUS и WoS CC

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2-s2.0-85192918130.pdf407,03 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.