Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/139959
Title: Управленческие инновации в современном дошкольном образовании: проблемы и перспективы : магистерская диссертация
Other Titles: Managerial innovations in modern preschool education: problems and prospects
Authors: Григорьева, Н. М.
Grigorieva, N. M.
metadata.dc.contributor.advisor: Шаброва, Н. В.
Shabrova, N. V.
Issue Date: 2024
Publisher: б. и.
Citation: Григорьева Н. М. Управленческие инновации в современном дошкольном образовании: проблемы и перспективы : магистерская диссертация / Н. М. Григорьева ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Институт экономики и управления, Кафедра социологии и технологий государственного и муниципального управления. — Екатеринбург, 2024. — 167 с. — Библиогр.: с. 133-145 (100 назв.).
Abstract: Магистерская диссертация посвящена изучению проблем и перспектив внедрения управленческих инноваций в современном дошкольном образовании муниципального образования «город Екатеринбург» и разработке рекомендаций, направленных на повышение потенциала внедрения управленческих инноваций в дошкольном образовании. В работе рассмотрены концептуальные и нормативно-правовые основы внедрения управленческих инноваций в дошкольном образовании в Российской Федерации. В ней представлены результаты эмпирического исследования, посвященного отношению родителей и педагогов г. Екатеринбурга к внедрению инноваций в системе дошкольного образования. Автор диссертации предлагает рекомендации и проект по повышению потенциала внедрения управленческих инноваций в дошкольном образовании муниципального образования «город Екатеринбург».
The master's thesis is devoted to the study of the problems and prospects of the introduction of managerial innovations in modern preschool education of the municipality of Yekaterinburg and the development of recommendations aimed at increasing the potential of the introduction of managerial innovations in preschool education. The paper considers the conceptual and regulatory framework for the introduction of managerial innovations in preschool education in the Russian Federation. It presents the results of an empirical study on the relationship between parents and teachers. Yekaterinburg is ready to introduce innovations in the preschool education system. The author of the dissertation offers recommendations and a project to increase the potential for the introduction of managerial innovations in preschool education of the municipal formation "the city of Yekaterinburg".
Keywords: МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
MASTER'S THESIS
УПРАВЛЕНЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ
ВНЕДРЕНИЕ УПРАВЛЕНЧЕСКИХ ИННОВАЦИЙ
РАЗВИТИЕ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
УПРАВЛЕНЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ В ДОШКОЛЬНОМ ОБРАЗОВАНИИ
РОДИТЕЛИ ДОШКОЛЬНИКОВ
РАБОТНИКИ ДОШКОЛЬНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ
MANAGEMENT INNOVATIONS
IMPLEMENTATION OF MANAGEMENT INNOVATIONS
DEVELOPMENT OF PRESCHOOL EDUCATION
MANAGEMENT INNOVATIONS IN PRESCHOOL EDUCATION
PARENTS OF PRESCHOOLERS
EMPLOYEES OF PRESCHOOL INSTITUTIONS
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/139959
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613
PURE ID: 66640689
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_n.m.grigorieva_2024.pdf3,01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.