Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/139959
Title: | Управленческие инновации в современном дошкольном образовании: проблемы и перспективы : магистерская диссертация |
Other Titles: | Managerial innovations in modern preschool education: problems and prospects |
Authors: | Григорьева, Н. М. Grigorieva, N. M. |
metadata.dc.contributor.advisor: | Шаброва, Н. В. Shabrova, N. V. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | б. и. |
Citation: | Григорьева Н. М. Управленческие инновации в современном дошкольном образовании: проблемы и перспективы : магистерская диссертация / Н. М. Григорьева ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Институт экономики и управления, Кафедра социологии и технологий государственного и муниципального управления. — Екатеринбург, 2024. — 167 с. — Библиогр.: с. 133-145 (100 назв.). |
Abstract: | Магистерская диссертация посвящена изучению проблем и перспектив внедрения управленческих инноваций в современном дошкольном образовании муниципального образования «город Екатеринбург» и разработке рекомендаций, направленных на повышение потенциала внедрения управленческих инноваций в дошкольном образовании. В работе рассмотрены концептуальные и нормативно-правовые основы внедрения управленческих инноваций в дошкольном образовании в Российской Федерации. В ней представлены результаты эмпирического исследования, посвященного отношению родителей и педагогов г. Екатеринбурга к внедрению инноваций в системе дошкольного образования. Автор диссертации предлагает рекомендации и проект по повышению потенциала внедрения управленческих инноваций в дошкольном образовании муниципального образования «город Екатеринбург». The master's thesis is devoted to the study of the problems and prospects of the introduction of managerial innovations in modern preschool education of the municipality of Yekaterinburg and the development of recommendations aimed at increasing the potential of the introduction of managerial innovations in preschool education. The paper considers the conceptual and regulatory framework for the introduction of managerial innovations in preschool education in the Russian Federation. It presents the results of an empirical study on the relationship between parents and teachers. Yekaterinburg is ready to introduce innovations in the preschool education system. The author of the dissertation offers recommendations and a project to increase the potential for the introduction of managerial innovations in preschool education of the municipal formation "the city of Yekaterinburg". |
Keywords: | МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ MASTER'S THESIS УПРАВЛЕНЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ ВНЕДРЕНИЕ УПРАВЛЕНЧЕСКИХ ИННОВАЦИЙ РАЗВИТИЕ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ УПРАВЛЕНЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ В ДОШКОЛЬНОМ ОБРАЗОВАНИИ РОДИТЕЛИ ДОШКОЛЬНИКОВ РАБОТНИКИ ДОШКОЛЬНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ MANAGEMENT INNOVATIONS IMPLEMENTATION OF MANAGEMENT INNOVATIONS DEVELOPMENT OF PRESCHOOL EDUCATION MANAGEMENT INNOVATIONS IN PRESCHOOL EDUCATION PARENTS OF PRESCHOOLERS EMPLOYEES OF PRESCHOOL INSTITUTIONS |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/139959 |
Access: | Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии |
License text: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613 |
PURE ID: | 66640689 |
Appears in Collections: | Магистерские диссертации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
m_th_n.m.grigorieva_2024.pdf | 3,01 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.