Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/139322
Title: | Методика преподавания иностранного языка, перевода и межкультурной коммуникации : магистерская диссертация |
Other Titles: | Teaching writing and reading in Arabic at the initial stage of training |
Authors: | Баданжки, Д. Badanjki, D. |
metadata.dc.contributor.advisor: | Куприна, Т. В. Kuprina, T. V. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | б. и. |
Citation: | Баданжки, Д. Методика преподавания иностранного языка, перевода и межкультурной коммуникации : магистерская диссертация / Д. Баданжки ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт, Кафедра иностранных языков и перевода. — Екатеринбург, 2024. — 128 с. — Библиогр.: с. 106-116 (80 назв.). |
Abstract: | Relevance the study is determined by the fact that the Arabic language is currently actively popularized among the Russian-speaking audience. Arabic is one of the most widely spoken languages in the Middle East. It is widely used in daily life as well as in religious texts. However, for non-native speakers, learning it becomes difficult. Our dissertation will focus on the study of the various strategies used to teach Arabic. We will look at the different types of training as well as the factors that can influence the results. As part of the dissertation, the selected methods will be tested on a group of students, the results of the study will be described, and the most effective methods for teaching and learning Arabic for native Russian speakers will be identified. Актуальность исследования определяется тем, что арабский язык в настоящее время активно популяризируется среди русскоязычной аудитории. Однако для неносителей языка его изучение становится затруднительным. Представленное диссертационное исследование сосредоточено на изучении различных стратегий, используемых для обучения арабскому языку, а также факторах, влияющих на результаты. В рамках диссертации проведена апробация выбранных методик, описаны результаты исследования, предложен алгоритм обучения письму и чтению на арабском языке на начальном этапе. |
Keywords: | MASTER'S THESIS ARABIC LANGUAGE WRITING AND READING TEACHING METHODS ARABIC CULTURE RUSSIAN-ARABIC INTERACTION NATIVE RUSSIAN SPEAKER МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ АРАБСКИЙ ЯЗЫК ПИСЬМО И ЧТЕНИЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ АРАБСКАЯ КУЛЬТУРА РОССИЙСКО-АРАБСКОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ НОСИТЕЛЬ РУССКОГО ЯЗЫКА |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/139322 |
Access: | Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии |
License text: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613 |
PURE ID: | 65117011 |
Appears in Collections: | Магистерские диссертации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
m_th_d.badanjki_2024.pdf | 2,31 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.