Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.urfu.ru/handle/10995/138911
Title: | Development of cognitive abilities in primary school children : master's thesis |
Other Titles: | Развитие познавательных способностей у детей младшего школьного возраста : магистерская диссертация |
Authors: | Чжан, Ч. Zhang, Z. |
metadata.dc.contributor.advisor: | Киселев, С. Ю. Kiselev, S. Yu. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | б. и. |
Citation: | Чжан Ч. Development of cognitive abilities in primary school children : master's thesis / Ч. Чжан ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт, Кафедра клинической психологии и психофизиологии. — Екатеринбург, 2024. — 84 с. — Библиогр.: с. 79-83 (55 назв.). |
Abstract: | Когнитивные процессы взаимно влияют друг на друга как в процессе функционирования, так и в развитии. Ощущение, восприятие и внимание обеспечивают получение первичной информации из внешнего мира, мышление, воображение и память обрабатывают ее, а речь передает эту информацию на уровень второй сигнальной системы, что позволяет ребенку осваивать опыт человечества и общаться. Слаженная работа познавательных процессов влияет на объективное отражение ребенком окружающего мира, развитие его личности и обеспечивает адекватную адаптацию к ней. Актуальность определяется задачами образования на современном этапе развития общества и высокими государственными требованиями к уровню общеобразовательной подготовки учащихся. Cognitive processes mutually influence each other both in the process of functioning and in development. Sensation, perception and attention ensure the receipt of primary information from the outside world, thinking, imagination and memory process it, and speech transfers this information to the level of the second signaling system, which allows the child to master the experience of humanity and communicate. The coordinated work of cognitive processes influences the child’s objective reflection of the world around him, the development of his personality and ensures adequate adaptation to it. The relevance is determined by the tasks of education at the present stage of development of society and the high state requirements for the level of general educational training of students. |
Keywords: | MASTER'S THESIS COGNITIVE ABILITIES PRIMARY SCHOOL CHILDREN МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ ПОЗНАВАТЕЛЬНЫЕ СПОСОБНОСТИ ДЕТИ МЛАДШЕГО ШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/138911 |
Access: | Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии |
License text: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613 |
Appears in Collections: | Магистерские диссертации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
m_th_z.zhang_2024.pdf | 5,85 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.