Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/138730
Title: Comparative analysis of rehabilitation techniques for improving the learning ability in preschool children: a clinical case study : master's thesis
Other Titles: Сравнительный анализ техник реабилитации по улучшению способности к обучению у дошкольников: клиническое исследование : магистерская диссертация
Authors: Икпэ, В. М.
Ikpe, V. M.
metadata.dc.contributor.advisor: Киселев, С. Ю.
Kiselev, S. Yu.
Issue Date: 2024
Publisher: б. и.
Citation: Икпэ В. М. Comparative analysis of rehabilitation techniques for improving the learning ability in preschool children: a clinical case study : master's thesis / В. М. Икпэ ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт, Кафедра клинической психологии и психофизиологии. — Екатеринбург, 2024. — 94 с. — Библиогр.: с. 70-86 (159 назв.).
Abstract: Целью данного исследования является оценка использования замещающего онтогенеза А.В. Семенович (2007) в нейропсихологической реабилитации обучающихся детей. Четверо детей амбулаторно (мужчины 6-10 лет), получающие нейропсихологическое лечение в отделении психологии реабилитационной клиники доктора Волковой, Екатеринбург, Россия изучались в течение 12 недель. Дети были целенаправленно отобраны для участия в исследовании на основе их наличия. Перед началом исследования была проведена первичная диагностика детей, чтобы установить базовые характеристики. Диагноз, поставленный в конце исследования, будет использоваться для сравнение.
This study seeks to evaluate the use of substituting (or replacement) ontogenesis by A.V. Semenovich (2007) in the neuropsychological rehabilitation of children with learning disabilities. Four children outpatients (males, age 6-10) receiving neuropsychological treatment in the Psychology Unit of Rehabilitation Clinic of Dr. Volkova, Yekaterinburg, Russia are being studied for 12 weeks. The children were purposefully sampled to participate in the study based on their availability. Before the start of study, an initial diagnosis of the children was carried out to establish baseline features. Diagnosis carried out at the end of the study would be used for comparison.
Keywords: МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
MASTER'S THESIS
ТЕХНИКИ РЕАБИЛИТАЦИИ
СПОСОБНОСТЬ К ОБУЧЕНИЮ
ДОШКОЛЬНИКИ
REHABILITATION TECHNIQUES
LEARNING ABILITY
PRESCHOOLERS
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/138730
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_v.m.ikpe_2024.pdf1,79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.