Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/132338
Название: Determination of Priority Customers for Small and Medium-Sized Machine-Building Enterprises
Авторы: Ershova, I. V.
Ershov, A. V.
Klyuev, A. V.
Дата публикации: 2022
Издатель: American Institute of Physics Inc.
Библиографическое описание: Ershova, IV, Ershov, AV & Klyuev, AV 2022, Determination of Priority Customers for Small and Medium-Sized Machine-Building Enterprises. в S Bratan & S Roshchupkin (ред.), International Conference on Modern Trends in Manufacturing Technologies and Equipment 2021, ICMTMTE 2021., 050073, AIP Conference Proceedings, Том. 2503, American Institute of Physics Inc., International Conference on Modern Trends in Manufacturing Technologies and Equipment 2021, ICMTMTE 2021, Sevastopol, Российская Федерация, 06/09/2021. https://doi.org/10.1063/5.0099651
Ershova, I. V., Ershov, A. V., & Klyuev, A. V. (2022). Determination of Priority Customers for Small and Medium-Sized Machine-Building Enterprises. в S. Bratan, & S. Roshchupkin (Ред.), International Conference on Modern Trends in Manufacturing Technologies and Equipment 2021, ICMTMTE 2021 [050073] (AIP Conference Proceedings; Том 2503). American Institute of Physics Inc.. https://doi.org/10.1063/5.0099651
Аннотация: The article is devoted to the selection of priority customers from among new customers for small and medium-sized machine-building enterprises. The analysis of the dynamics of sales from new and existing customers for ten enterprises allowed us to offer the coefficient of its potential as a criterion for evaluating the customer. The potential coefficient shows the increase in the cost of subsequent orders compared to the first order. The correlation and regression analysis revealed the main factors that determine the customer's potential coefficient. They are the number of years of presence in the market and the profitability of sales of the customer. The introduction of the potential coefficient in the target function of the optimization task of forming a portfolio of orders will allow you to select and retain priority customers. © 2022 American Institute of Physics Inc.. All rights reserved.
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/132338
Условия доступа: info:eu-repo/semantics/openAccess
Конференция/семинар: 6 September 2021 through 10 September 2021
Дата конференции/семинара: International Conference on Modern Trends in Manufacturing Technologies and Equipment 2021, ICMTMTE 2021
Идентификатор SCOPUS: 85140313061
Идентификатор PURE: a8477523-6b42-4a40-aa7e-ccb1b83647c8
31567954
ISSN: 0094-243X
ISBN: 978-073544221-4
DOI: 10.1063/5.0099651
Располагается в коллекциях:Научные публикации ученых УрФУ, проиндексированные в SCOPUS и WoS CC

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2-s2.0-85140313061.pdf626,18 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.