Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/129360
Title: Педагогические условия повышения благополучия будущих спортивных педагогов средствами спортивной культуры Китая
Other Titles: Pedagogical Conditions for Increasing the Well-Being of Future Sports Teachers by Means of China’s Sports Culture
Authors: Юй, И.
Рогалева, Л. Н.
Ямалетдинова, Г. А.
Yu, I.
Rogaleva, L. N.
Yamaletdinova, G. A.
Issue Date: 2023
Publisher: Ural Federal University
Уральский федеральный университет
Citation: Юй И. Педагогические условия повышения благополучия будущих спортивных педагогов средствами спортивной культуры Китая / И. Юй, Л. Н. Рогалева, Г. А. Ямалетдинова. — Текст: электронный // Актуальные вопросы спортивной психологии и педагогики. — 2023. — Т. 3, № 4. — С. 27–35. — URL: https://elar.urfu.ru/handle/10995/129360.
Abstract: Цель исследования заключалась в обосновании педагогических условий повышения психологического благополучия будущих спортивных педагогов средствами спортивной культуры Китая. Всего в исследовании приняли участие 27 человек студентов направления 49.03.01 – Физическая культура Уральского федерального университета. В качестве оценки уровня психологического благополучия использовалась методика К. Рифф. На первом этапе экспериментальной работы нами был разработан курс «Основы спортивной культуры Китая», который включал 3 модуля. Для проведения опытно-экспериментальной были разработаны педагогические условия, направленные на повышение благополучия будущих спортивных педагогов, которые уточнялись в ходе эксперимента. Результаты опытно-экспериментальной работы показали наличие интереса к новому курсу и готовность к овладению средствами спортивной культуры Китая, занятия способствовали повышению уровня психологического благополучия.
The aim of the study was to substantiate the pedagogical conditions for increasing the psychological well-being of future sports teachers using the sports culture of China. In total, 27 students of the direction 49.03.01 – Physical Culture of the Ural Federal University took part in the study. K. Rieff’s method was used to assess the level of psychological well-being. At the first stage of the experimental work, we developed a course “Fundamentals of Chinese Sports Culture,” which included 3 modules. To conduct the experimental study, pedagogical conditions were developed aimed at increasing the well-being of future sports teachers, which were clarified during the experiment. The results of the experimental work showed interest in the new course and readiness to master the means of Chinese sports culture; the classes contributed to an increase in the level of psychological well-being.
Keywords: СПОРТИВНАЯ КУЛЬТУРА КИТАЯ
БУДУЩИЕ СПОРТИВНЫЕ ПЕДАГОГИ
ПСИХОЛОГИЧЕСКОЕ БЛАГОПОЛУЧИЕ
CHINA’S SPORTS CULTURE
FUTURE SPORTS EDUCATORS
PSYCHOLOGICAL WELL-BEING
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/129360
RSCI ID: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=59887013
ISSN: 2782-5930
DOI: 10.15826/spp.2023.4.85
Origin: Актуальные вопросы спортивной психологии и педагогики. 2023. Т. 3, № 4
Appears in Collections:Актуальные вопросы спортивной психологии и педагогики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
avspp-4-2023-03.pdf628,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.