Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/129120
Title: Формирование фонетических навыков английского языка у китайских студентов направления «Лингвистика» : магистерская диссертация
Other Titles: Development of PhoneticSskills in English Language for Chinese Students Majoring in Linguistics
Authors: Бай, Я.
Bai, Y.
metadata.dc.contributor.advisor: Язовских, Е. В.
Yazovskikh, E. V.
Issue Date: 2023
Citation: Бай, Я. Формирование фонетических навыков английского языка у китайских студентов направления «Лингвистика» : магистерская диссертация / Я. Бай ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт, Кафедра иностранных языков и перевода. — Екатеринбург, 2023. — 122 с. — Библиогр.: с. 109-122 (106 назв.).
Abstract: В данной диссертации исследуется проблема формирования фонетических навыков английского языка у китайских студентов, обучающихся по направлению «Лингвистика». Первая глава посвящена теоретическим основам формирования фонетических навыков английского языка у китайских студентов. В ней рассматриваются проблемы адаптации студентов из КНР в новой образовательной среде; изучаются национально-психологические особенности китайских студентов; анализируются основные виды речевой деятельности, а также рассматривается фонетика как один из важнейших языковых аспектов. Вторая глава посвящена практическим вопросам формирования фонетических навыков английского языка у китайских студентов. В ней рассмотрены фонетические системы английского и китайского языков; изучены методики преподавания фонетики в образовательных учреждениях Китая; разработан комплекс упражнений по формированию фонетических навыков английского языка у китайских студентов направления «Лингвистика», апробированный на студентах первого курса и предложены рекомендации по преодолению трудностей, связанных с проблемами обучения английской фонетики китайских студентов.
This dissertation examines the problem of the formation of phonetic skills of the English language among Chinese students studying at the "Linguistics" department. The first chapter is devoted to the theoretical foundations of the formation of the phonetic skills of the English language among Chinese students. It deals with the problems of adaptation of students from China in the new educational environment; the national psychological characteristics of Chinese students are studied; the main types of speech activity are analyzed, and phonetics is considered as one of the most important linguistic aspects. The second chapter is devoted to the practical issues of the formation of the phonetic skills of the English language among Chinese students. It considers the phonetic systems of English and Chinese; the methods of teaching phonetics in educational institutions of China were studied; a set of exercises on the formation of phonetic skills of the English language among Chinese students of the direction "Linguistics" was developed, tested on first-year students, and recommendations were proposed for overcoming the difficulties associated with the problems of teaching English phonetics to Chinese students. Keywords: phonetics, Chinese students, English language, Chinese students, set of exercises, speech activity.
Keywords: МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
ФОНЕТИКА
КИТАЙСКИЕ СТУДЕНТЫ
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
КОМПЛЕКС УПРАЖНЕНИЙ
РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
MASTER'S THESIS
PHONETICS
CHINESE STUDENTS
ENGLISH LANGUAGE
SET OF EXERCISES
SPEECH ACTIVITY
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/129120
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_y.bai_2023.pdf812,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.