Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/128438
Title: | Новые формы проектного обучения в УрФУ : магистерская диссертация |
Other Titles: | New forms of project-based learning in UrFU |
Authors: | Дайнеко, Л. В. Dayneko, L. V. |
metadata.dc.contributor.advisor: | Чеботарева, Г. С. Chebotareva, G. S. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | б. и. |
Citation: | Дайнеко Л. В. Новые формы проектного обучения в УрФУ : магистерская диссертация / Л. В. Дайнеко ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Институт экономики и управления, Кафедра систем управления энергетикой и промышленными предприятиями. — Екатеринбург, 2023. — 90 с. — Библиогр.: с. 83-89 (54 назв.). |
Abstract: | Одним из наиболее популярных трендов современного образования является проектное обучение. Проектное обучение предполагает обучение на реальных задачах, причем их решение студенты ищут самостоятельно, что повышает мотивацию в поиске и изучении необходимой для решения информации. Цель исследования: разработка новой формы проектного обучения для магистерских программ университета. Объектом исследования выступает Уральский федеральный университет. Научная новизна исследования: предложена новая форма проектного обучения для магистерских программ университета, особенность которой состоит в поэтапной работе над магистерской диссертацией (мультидисциплинарным макро-проектом) в течение всего процесса обучения через разработку отдельных элементов - микро-проектов в рамках изучаемых дисциплин. Практическая значимость исследования заключается в возможности применения предложенной формы проектного обучения в магистерских программах университета и роста показателей внедрения проектного обучения в университете. One of the most popular trends in modern education is project-based learning. Project-based learning involves learning on real problems, when students are looking for their solution on their own, which increases motivation in finding and studying the information necessary for solving. The purpose of the study: to develop a new form of project-based learning for university master’s programs. The object of the study is the Ural Federal University. Scientific novelty of the research: a new form of project-based learning for university master’s programs is proposed; the peculiarity of it consists in step-by-step work on a master’s thesis (multidisciplinary macro-project) during the entire learning process through the development of individual elements - micro-projects within the studied disciplines. The practical significance of the research lies in the possibility of applying the proposed form of project-based learning in the university’s master’s programs and the growth of indicators of the implementation of project-based learning at the university. |
Keywords: | МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ MASTER'S THESIS ПРОЕКТНОЕ ОБУЧЕНИЕ МУЛЬТИДИСЦИПЛИНАРНЫЙ МАКРО-ПРОЕКТ МИКРО-ПРОЕКТ МАГИСТРАТУРА РАБОТОДАТЕЛИ УРАЛЬСКИЙ ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ PROJECT TRAINING MULTIDISCIPLINARY MACRO-PROJECT MICRO-PROJECT MASTER’S PROGRAM EMPLOYERS URAL FEDERAL UNIVERSITY |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/128438 |
Access: | Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии |
License text: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613 |
Appears in Collections: | Магистерские диссертации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
m_th_l.v.dayneko_2023.pdf | 2,02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.