Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.urfu.ru/handle/10995/127592
Title: Профессиональная подготовка земских учителей Пермской губернии во второй половине XIX в. (на примере Камышловского уезда)
Other Titles: PROFESSIONAL TRAINING OF ZEMSK TEACHERS IN THE PERM PROVINCE IN THE SECOND HALF OF THE 19 CENTURY (ON THE EXAMPLE OF KAMYSHLOV DISTRICT)
Authors: Ошивалова, Д. С.
Oshivalova, D. S.
Issue Date: 2023
Publisher: ООО «Издательство КВАДРАТ»
Citation: Ошивалова Д. С. Профессиональная подготовка земских учителей Пермской губернии во второй половине XIX в. (на примере Камышловского уезда) / Д. С. Ошивалова // Тринадцатые Татищевские чтения : материалы Всероссийской научно-практической конференции (Екатеринбург, 25 ноября 2022 г.). – Екатеринбург, 2023. – С. 158-160.
Abstract: В статье приводится анализ статистических материалов по профессиональной подготовке учителей Камышловского уезда во второй половине XIX века. Материалы официальной и земской статистики позволяют сделать вывод о преобладании среди учителей начальных народных училищ выпускников средних образовательных учреждений и о запуске процесса феминизации образования в Камышловском уезде
The article provides an analysis of statistical materials for the Kamyshlov district in the second half of the 19th century. After evaluating the professional training of zemstvo teachers, the author concludes that secondary education predominates among folk teachers and that the process of feminization of education has been launched in the Kamyshlov district.
Keywords: ЗЕМСКИЙ УЧИТЕЛЬ
КАМЫШЛОВСКИЙ УЕЗД
ОБРАЗОВАНИЕ
EDUCATION
KAMYSHLOV DISTRICT
ZEMSTVO TEACHER
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/127592
Conference name: Всероссийская научно-практическая конференция «Тринадцатые Татищевские чтения»
Conference date: 24.11.2022-25.11.2022
ISBN: 978-5-91357-030-7
Origin: Тринадцатые Татищевские чтения. — Екатеринбург, 2023
Appears in Collections:Татищевские чтения

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-91357-030-7_2023_023.pdf309,01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.