Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/127524
Title: | «Журнализации» культуры»: уральские подписчики во второй половине XIX – начале XX вв |
Other Titles: | “Yournalization” of the Russian culture: ural subscribers of XIX – the beginning of the XX century |
Authors: | Морева, О. В. Moreva, O. V. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | ООО «Издательство УМЦ УПИ» |
Citation: | Морева О. В. «Журнализации» культуры»: уральские подписчики во второй половине XIX – начале XX вв / О. В. Морева // Одиннадцатые Татищевские чтения : материалы Всероссийской научно-практической конференции (Екатеринбург, 18-19 ноября 2015 г.). – Екатеринбург : ООО «Издательство УМЦ УПИ», 2015. – С. 170-174. |
Abstract: | Статистические сведения и публицистические материалы демонстрируют, что на Урале в конце XIX – начале XX в. постоянно шел рост количества подписчиков на периодические издания. Благодаря работе почты, происходила «журнализация» русской культуры, уральские читатели так же ощущали ее влияние. Statistical data and published materials show that in the Urals in the end of XIX – the beginning of the XX century there was a constant increase in the amount of subscribers to various periodicals. The work of the post favored the “journalization” of the Russian culture, and Ural readers felt its influence. |
Keywords: | ИСТОРИЯ ЧТЕНИЯ НА УРАЛЕ УРАЛЬСКИЕ ПОДПИСЧИКИ ПОЧТА HISTORY OF READING IN THE URALS POST URAL SUBSCRIBERS |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/127524 |
Conference name: | Всероссийская научно-практическая конференция «Одиннадцатые Татищевские чтения» |
Conference date: | 18.11.2015-19.11.2015 |
ISBN: | 978-5-8295-0401-4 |
Origin: | Одиннадцатые Татищевские чтения. — Екатеринбург, 2015 |
Appears in Collections: | Татищевские чтения |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0401-4_2015_034.pdf | 226,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.