Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/127134
Title: | Тягово-сцепное устройство одноосного прицепа с регулируемой длиной тягового рычага |
Other Titles: | Single Axle Trailer Hitch with Adjustable Traction Lever Length |
Patent Number: | 2792139 |
Authors: | Строганов, Ю. Н. Ляхов, С. В. Побединский, В. В. Макарова, В. В. Строганова, О. Ю. Stroganov, Iu. N. Liakhov, S. V. Pobedinskii, V. V. Makarova, V. V. Stroganova, O. Iu. |
Issue Date: | 2023-03-17 |
Abstract: | Изобретение относится к устройствам для связи прицепных звеньев тракторов с прицепами. Тягово-сцепное устройство одноосного прицепа с регулируемой длиной тягового рычага содержит тяговый телескопический рычаг, выполненный из внутреннего и внешнего звеньев. Внешнее звено выполнено в виде трубы заодно с рамой прицепа, а внутреннее звено выполнено подвижным и связано передней частью с тягачом через шарнирное крепление. Шарнирное крепление рычага к тягачу выполнено в виде крестообразного шарнира, снабженного крестовиной, образованной из соединенных неподвижно между собой горизонтальной оси и шкворня. Горизонтальная ось соединена с тяговым рычагом посредством вилки, жестко соединенной с внутренним звеном рычага, а шкворень закреплен с возможностью вращения относительно его оси в верхней и нижней проушинах вилки-фланца. На верхней проушине вилки-фланца установлен распределитель рабочей жидкости, связанный с гидросистемой тягача, а золотник распределителя рабочей жидкости кинематически связан со шкворнем. Внутреннее и внешнее звенья тягового рычага соединены между собой посредством силового цилиндра двухстороннего действия. Достигается уменьшение длины транспортного поезда при прямолинейном движении за счет уменьшения длины тягового рычага. 3 ил. FIELD: automobile production. SUBSTANCE: devices for connecting towed links of tractors with trailers. Tow hitch single axle trailer with adjustable length of the traction lever contains a traction telescopic lever made of inner and outer links. The outer link is made in the form of a pipe integral with the trailer frame, and the inner link is made movable and is connected by the front part to the tractor through a hinged mount. The hinge anchorage of the lever with the tractor is made in the form of a cruciform hinge, equipped with a cross, formed from horizontal axis and a pivot fixedly connected to each other. The horizontal axis is connected to the traction lever by means of a yoke rigidly connected to the inner link of the lever, and the pivot is rotatably fixed relative to its axis in the upper and lower eyelets of the yoke-flange. On the upper eyelet of the yoke-flange there is a working fluid distributor connected to the hydraulic system of the tractor, and the spool of the working fluid distributor is kinematically connected to the pivot. The inner and outer links of the traction lever are interconnected by means of a double-acting power cylinder. EFFECT: reduction in the length of the transport train during rectilinear motion by reducing the length of the traction lever. 1 cl 3 dwg. |
Keywords: | PATENT INVENTION ПАТЕНТЫ ИЗОБРЕТЕНИЯ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/127134 |
RSCI ID: | 50431995 |
PURE ID: | 46972872 |
Patent Type: | Патент на изобретение |
Patent Owner: | Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования «Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б.Н. Ельцина» Ural Federal University |
Appears in Collections: | Патенты и изобретения |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2792139.PDF | 1,7 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.