Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/125462
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorBogatov, A.en
dc.contributor.authorSysoeva, K.en
dc.contributor.authorKondratieva, M.en
dc.contributor.authorIshukov, A.en
dc.date.accessioned2023-09-01T07:46:47Z-
dc.date.available2023-09-01T07:46:47Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationAdvantages and Disadvantages of Methods for Measuring Inflation: Big Mac and Olivier Indexes Cases / A. Bogatov, K. Sysoeva, M. Kondratieva, A. Ishukov. — Текст : электронный // Весенние дни науки : сборник докладов Международной конференции студентов и молодых ученых (Екатеринбург, 20–22 апреля 2023 г.). — Екатеринбург : Издательство Издательский Дом «Ажур», 2023. — C. 579-583.ru
dc.identifier.isbn978-5-91256-595-3-
dc.identifier.urihttp://elar.urfu.ru/handle/10995/125462-
dc.description.abstractThe Big Mac Index is a well—known indicator of purchasing power parity developed by The Economist. Meanwhile, the Russian Olivier index is a similar index used in Russia to track inflation rates. Using statistical analysis methods, as well as analysis of the methodology for calculating indices, the inflation levels measured by these indices will be compared with official government inflation data from different countries. The study will also examine the advantages and disadvantages of each index, their suitability for use in various economic conditions and the consequences of their use. The results of the study will contribute to the ongoing discussions about the effectiveness of various methods of measuring inflation and will serve as a basis for future research in this area.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherИздательство Издательский Дом «Ажур»ru
dc.relation.ispartofВесенние дни науки : сборник докладов Международной конференции студентов и молодых ученых. — Екатеринбург, 2023ru
dc.subjectINFLATIONen
dc.subjectCONSUMER PRICE INDEX (CPI)en
dc.subjectPURCHASE POWER PARITY (PPP)en
dc.subjectBIG MAC INDEXen
dc.subjectRUSSIAN OLIVIER INDEXen
dc.subjectLIMITATIONSen
dc.titleAdvantages and Disadvantages of Methods for Measuring Inflation: Big Mac and Olivier Indexes Casesen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.conference.nameВесенние дни наукиen
dc.conference.date20.04.2023–22.04.2023-
local.description.firstpage579-
local.description.lastpage583-
Располагается в коллекциях:Конференции, семинары, сборники

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
978-5-91256-595-3_137.pdf538,49 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.