Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/123460
Title: Online Therapy for Children: The Mediation in Cultural-Historical Psychotherapy with Children in a Pandemic Context
Other Titles: Детская онлайн-психотерапия: медиация с позиций культурно-исторического подхода в условиях пандемии
Authors: Muratore, A.
de Melo, A. G.
Мураторе, А.
де Мело, А. Г.
Issue Date: 2022
Publisher: Ural Federal University
Уральский федеральный университет
Citation: Muratore A. Online Therapy for Children: The Mediation in Cultural-Historical Psychotherapy with Children in a Pandemic Context / A. Muratore A., A. G. de Melo // Lurian Journal. — 2022. — Vol. 3. Iss. 4. — P. 25–38.
Abstract: This article presents theoretical discussions and clinical practice based on the experience of online clinical sessions for children centered on the Cultural-Historical Psychology approach. The experience was set with patients from ages as of 4 to 11 years old, from the Hospital São Paulo and it took place at the Children’s Mental Health Sector of the Department of Pediatrics (UNIFESP), at the outbreak of the COVID‑19 pandemic. Due to the sanitary urgency of isolation, which made necessary the restriction of the outpatient care, the sector chose to attend to those patients via video calls. New mediation resources using technological and digital instruments had to be developed in order to continue Play Therapy on online sessions. As a result, Vygotsky’s theory and his collaborators helped to expand the usual techniques and the approach of children online therapy, necessary to continue their mental health care in the pandemic context.
В статье представлен опыт проведения клинических онлайн-сессий для детей, разработка которых осуществлялась с опорой на идеи культурно-исторического подхода. Исследование проводилось в секторе психического здоровья детей отделения педиатрии (UNIFESP) во время пандемии COVID‑19, в нем участвовали пациенты в возрасте от 4 до 11 лет больницы Сан-Паулу. В связи с вынужденной изоляцией, ограничившей возможность оказания амбулаторной помощи, для обслуживания пациентов сотрудниками сектора активно использовались видеозвонки. Возникла необходимость разработки новых медиативных ресурсов с применением технологических и цифровых инструментов, чтобы продолжить игровую терапию на онлайн-сессиях. В результате на основе теории Л. С. Выготского были расширены традиционные методы и разработана процедура терапии детей в онлайн-формате, необходимые для оказания им психологической помощи в условиях пандемии.
Keywords: ONLINE THERAPY
CHILD PSYCHOLOGY
CULTURAL-HISTORICAL PSYCHOLOGY
TELEHEALTH
ОНЛАЙН-ТЕРАПИЯ
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
КУЛЬТУРНО-ИСТОРИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
ТЕЛЕМЕДИЦИНА
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/123460
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=54212678
ISSN: 2712-8040
DOI: 10.15826/Lurian.2022.3.4.2
Origin: Lurian Journal. 2022. Vol. 3. № 4
Appears in Collections:Lurian Journal

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lj-4-2022-02.pdf1,73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.