Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/121805
Title: | МАТЕРИАЛЬНОЕ СТИМУЛИРОВАНИЕ ПРОФЕССОРСКО- ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКОГО СОСТАВА НА ОСНОВЕ УНИВЕРСИТЕТСКОЙ ИНДЕКСНОЙ СИСТЕМЫ |
Other Titles: | FINANCE STIMULATION OF THE TEACHING STAFF ON THE BASIS OF UNIVERSITY INDEX SYSTEM |
Authors: | Данилов, Г. В. Цхадая, Н. Д. Эмексузян, А. Р. Danilov, G. V. Tskhadaya, N. D. Emeksuzian, A. R. |
Issue Date: | 2007 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Данилов Г. В. МАТЕРИАЛЬНОЕ СТИМУЛИРОВАНИЕ ПРОФЕССОРСКО- ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКОГО СОСТАВА НА ОСНОВЕ УНИВЕРСИТЕТСКОЙ ИНДЕКСНОЙ СИСТЕМЫ / Г. В. Данилов, Н. Д. Цхадая, А. Р. Эмексузян // Университетское управление: практика и анализ. — 2007. — № 3. — С. 49-52. |
Abstract: | Описывается система материального стимулирования профессорско-преподавательского состава, принятая в Ухтинском государственном техническом университете, которая основана на использовании обобщенных характеристик деятельности преподавателя - индекса лидерства и индекса гармонии - и опирается на пять принципов функционирования: адекватность, лидерство, гармония, коллективная ответственность и конкуренция. The system of finance stimulation of the teaching staff is described here. It was adopted in Ukhta State Technical University. It rests on the use of generalized characteristics of teacher's activity - the index of leadership and the index of harmony. It is based on five principles of functioning: adequacy, leadership, harmony, collective responsibility and competition. |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/121805 |
Access: | Creative Commons Attribution 4.0 License |
License text: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
RSCI ID: | 13289576 |
ISSN: | 1999-6640 1999-6659 |
Origin: | Университетское управление: практика и анализ. 2007. № 3 |
Appears in Collections: | Университетское управление: практика и анализ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UM_2007_3_008.pdf | 329,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License