Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/121721
Title: УНИВЕРСИТЕТЫ И РАН: ВОЗМОЖНОСТИ И ТУПИКИ СОТРУДНИЧЕСТВА
Other Titles: UNIVERSITIES AND RUSSIAN ACADEMY OF SCIENCE: OPPORTUNITIES AND STALEMATES OF COOPERATION
Authors: Бабушкин, А. Н.
Борисов, С. Ф.
Babushkin, A. N.
Borisov, S. F.
Issue Date: 2007
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Бабушкин А. Н. УНИВЕРСИТЕТЫ И РАН: ВОЗМОЖНОСТИ И ТУПИКИ СОТРУДНИЧЕСТВА / А. Н. Бабушкин, С. Ф. Борисов // Университетское управление: практика и анализ. — 2007. — № 3. — С. 59-62.
Abstract: Рассматриваются вопросы вузовско-академического сотрудничества как одного из факторов, определяющих качество подготовки специалистов. Не претендуя на исчерпывающий анализ всех сторон взаимодействия вуза с академическими институтами, авторы обозначают лишь некоторые проблемы, которые специфичны для физического факультета университета. На основе конкретного опыта анализируется эволюция такого взаимодействия в процессе перехода от старых к новым отношениям в обществе. Отмечается роль, которую играло и играет в настоящее время сотрудничество с институтами РАН в организации научно-образовательной деятельности. Учитывая общность проблем, с которыми сталкиваются вузы, авторы рассчитывают на продолжение дискуссии и обмен опытом с целью выработки оптимальной системы управления научно-образовательной деятельностью в партнерстве с академическими институтами.
Problems of the higher school - Russian Academy of Science cooperation as one of the factors defining quality of training specialists are considered. Not applying for exhaustive analysis, authors designate only some problems which are specific to physics department of the university. On the basis of concrete experience the evolution of partnership with RAS during transition period from old to new attitudes in a society is analyzed. The role that it has played and plays now in organization of research and educational activity is marked. Considering a generality of problems that higher schools collide, authors believe in continuation of discussion and an exchange of experience with the purpose of development of an optimum control system of research and educational activity in partnership with the academic institutes.
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/121721
Access: Creative Commons Attribution 4.0 License
License text: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
RSCI ID: 13289582
ISSN: 1999-6640
1999-6659
Origin: Университетское управление: практика и анализ. 2007. № 3
Appears in Collections:Университетское управление: практика и анализ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UM_2007_3_010.pdf725,87 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons