Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/121529
Title: | ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ: ПУТИ СТАНОВЛЕНИЯ |
Other Titles: | FEDERAL UNIVERSITY: THE ROUTES OF FORMATION |
Authors: | Шестаков, А. Л. Вяткин, Г. П. Shestakov, A. L. Vyatkin, G. P. |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Шестаков А. Л. ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ: ПУТИ СТАНОВЛЕНИЯ / А. Л. Шестаков, Г. П. Вяткин // Университетское управление: практика и анализ. — 2008. — № 5 (57). — С. 80-86. |
Abstract: | В статье дано краткое описание развития университетского образования в России. Дан анализ изменений в сфере высшего профессионального образования, произошедших в условиях рыночной экономики. Проанализированы пути развития университетов, диверсификация направлений их деятельности, возможности преобразований. На примере деятельности Южно-Уральского государственного университета рассмотрен возможный путь развития и преобразования высших учебных заведений. Приведены общие характеристики университета, позволяющие претендовать ему на статус федерального. The authors analyze the modern state of the higher education system in Russia from the point of forming federal universities and necessary consolidation of higher educational institutions for the purpose of international educational market entry through the development of new directions at the departments of existing institutions. The South-Ural State University may serve an example of such educational institution that matches the concept of federal university nowadays. |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/121529 |
Access: | Creative Commons Attribution License |
License text: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
RSCI ID: | 13289724 |
ISSN: | 1999-6640 1999-6659 |
Origin: | Университетское управление: практика и анализ. 2008. № 5 |
Appears in Collections: | Университетское управление: практика и анализ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UM-2008-05-12.pdf | 149,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License