Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/119793
Title: | Влияние кросс-культуры на управление производством и производством в музыкальной и спортивной индустрии : магистерская диссертация |
Other Titles: | The impact of cross culture on the operation and production management in the music and sport industry |
Authors: | Герард, Н. Ш. Gerard, N. C. |
metadata.dc.contributor.advisor: | Голоусова, Е. С. Golousova, E. S. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | б. и. |
Citation: | Герард Н. Ш. The impact of cross culture on the operation and production management in the music and sport industry : master's thesis / Н. Ш. Герард ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Институт экономики и управления, Кафедра международной экономики и менеджмента. — Екатеринбург, 2022. — 112 с. — Библиогр.: с. 83-89 (55 назв.). |
Abstract: | Развлечения (музыка и спорт) являются ключевой культурной категорией. Однако определение развлечения может различаться в зависимости от концепции и подхода. Используется на тех, кто спрашивает. В этом отчете представлено понимание развлечений в трех ключевых областях. Развлечение характеризуется коммерческой бизнес-моделью в индустриальном дискурсе. В оценочных дискурсах, используемых потребителями и критиками, это понимается через эстетическую систему, которая отдает предпочтение эмоциональной вовлеченности, сюжету, скорости. Несмотря на то, что развлечения являются одной из центральных категорий, используемых производителями и потребителями культуры, они не были ключевым организующим понятием в научных кругах гуманитарных наук. Это имело важное значение в психологии, где развлечение определяется как все, что человек находит развлечением в солипсической манере. Синтезируя эти подходы, авторы предлагают межотраслевое определение развлечения как «коммерческая культура, ориентированная на аудиторию». Entertainment (music and sport) is a key cultural category. Yet the definition of entertainment can differ depending on the concept and approach used upon whom one asks. This report maps out understandings of entertainment in three key areas. Entertainment is characterized by a commercial business model in industrial discourse. Within evaluative discourses used by consumers and critics, it is understood through an aesthetic system that privileges emotional engagement, story, speed. Despite being one of the central categories used by producers and consumers of culture, entertainment has not been a key organizing concept within academia in the humanities. It has been significant in psychology, where entertainment is defined as anything that an individual finds entertaining in a solipsistic manner. Synthesizing these approaches, the authors propose a cross-sectoral definition of entertainment as an ‘audience-centered commercial culture’. |
Keywords: | МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ MASTER'S THESIS КРОСС-КУЛЬТУРА ПРОИЗВОДСТВЕННО-ОПЕРАЦИОННЫЙ МЕНЕДЖМЕНТ МУЗЫКАЛЬНО-СПОРТИВНАЯ ИНДУСТРИЯ ОРГАНИЗАЦИОННАЯ КУЛЬТУРА CROSS CULTURE PRODUCTION AND OPERATION MANAGEMENT MUSIC AND SPORT INDUSTRY ORGANIZATIONAL CULTURE |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/119793 |
Access: | Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии |
License text: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613 |
Appears in Collections: | Магистерские диссертации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
m_th_n.c.gerard_2022.pdf | 2,35 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.