Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/117256
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorKapustin, A. G.en
dc.contributor.authorSamadov, B. B.en
dc.date.accessioned2022-10-07T07:33:22Z-
dc.date.available2022-10-07T07:33:22Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationKapustin A. G. SIMULATION MODELING OF AIRCRAFT ELECTRIC MACHINES USING SIMSCAPE SPECIALIZED POWER SYSTEMS BLOCK LIBRARY OF MATLAB/SIMULINK PROGRAMMING AND MODELING ENVIRONMENT / A. G. Kapustin, B. B. Samadov. — Текст : электронный // Молодежь и наука : материалы международной научно-практической конференции старшеклассников, студентов и аспирантов (27 мая 2022 г.) : в 2 томах. — Нижний Тагил : НТИ (филиал) УрФУ, 2022. — Том 2. — С. 96-98.ru
dc.identifier.isbn978-5-9544-0131-8
dc.identifier.isbn978-5-9544-0133-2 (т. 2)
dc.identifier.urihttp://elar.urfu.ru/handle/10995/117256-
dc.description.abstractA unified methodology for studying various types of aircraft electrical machines using the MATLAB/Simulink programming environment and elements of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technology is presented. According to this technique, aboratory classes are carried out in the discipline «Aviation and special electrical machines». The methodology for the study of electrical machines is built on the basis of a systematic approach to the structure «the content of the academic discipline – teaching methods – teaching aids». The features of the development of simulation models of machines and the composition of the blocks included in the model are described. Virtual models have been built and simulation modeling of the following types of aircraft electrical machines has been carried out: asynchronous and synchronous machines. The possibility of using elements of technology of virtual reality and augmented reality as a tool that complements the learning process and aimed at improving the efficiency of the learning process by introducing additional interactive objects into the field of visual perception of the student in order to increase the efficiency of mastering educational information is considered. At the same time, the didactic possibilities of VR/AR technology are considered in the context of the development of the thinking of future aviation specialists. It is shown that the implementation of this technique in the educational process contributes to the formation of the ability to generalize facts, build logical schemes, read non-verbal texts.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherНижнетагильский технологический институт (филиал) Уральского федерального университетаru
dc.relation.ispartofМолодежь и наука. — Том 2. — Нижний Тагил, 2022ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessen
dc.subjectELECTRICAL MACHINEen
dc.subjectSIMULATIONen
dc.subjectVIRTUAL MODELen
dc.subjectMATLAB/SIMULINKen
dc.subjectSIMSCAPE SPECIALIZED POWER SYSTEMSen
dc.titleSIMULATION MODELING OF AIRCRAFT ELECTRIC MACHINES USING SIMSCAPE SPECIALIZED POWER SYSTEMS BLOCK LIBRARY OF MATLAB/SIMULINK PROGRAMMING AND MODELING ENVIRONMENTen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.conference.nameМеждународная научно-практическая конференция старшеклассников, студентов и аспирантов «Молодежь и наука»ru
dc.conference.date27.05.2022-
local.description.firstpage96
local.description.lastpage98
Располагается в коллекциях:Конференции, семинары

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
978-5-9544-0133-2_2022_025.pdf95,67 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.