Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/116307
Title: Диагностика и развитие эмоционального интеллекта студентов университета : магистерская диссертация
Other Titles: Diagnostics and development of emotional intelligence of University’s students
Authors: Ван, Л.
Van, L.
metadata.dc.contributor.advisor: Лысенко, Е. В.
Lysenko, E. V.
Issue Date: 2022
Publisher: б. и.
Citation: Ван Л. Диагностика и развитие эмоционального интеллекта студентов университета : магистерская диссертация / Л. Ван ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт, Кафедра управления персоналом и психологии. — Екатеринбург, 2022. — 97 с. — Библиогр.: с. 80-82 (25 назв.).
Abstract: Магистерская диссертация выполнена из введения, трех частей, заключения, библиографического списка, приложений. В теоретической части представлена теория интеллектуального и эмоционального интеллектуального капитала, модель интеллектуального капитала, оценка уровня развития интеллектуального капитала и методы оценки эмоционального интеллекта, ключевого элемента интеллектуального капитала. В практической части на примере Уральского федерального университета представлены характеристики университета как учебного заведения, особенности состава студентов университета, проведена оценка эмоционального интеллекта студентов университета, оформлены результаты исследования, проанализированы сильные и слабые стороны, и на основе полученных данных даны рекомендации по внедрению развития эмоционального интеллекта в университетской среде. В заключении подведены итоги в соответствии с поставленными задачами.
The Master's thesis consists of an introduction, three parts, conclusions, bibliographic list, appendices. The theoretical part presents the theory of intellectual and emotional intellectual capital, a model of intellectual capital, an assessment of the level of intellectual capital development and methods for assessing emotional intelligence, a key element of intellectual capital. In the practical part, using the example of the Ural Federal University, the characteristics of the university as an educational institution, the features of the composition of university students are presented, an assessment of the emotional intelligence of university students is carried out, the results are drawn up research, strengths and weaknesses are analyzed, and based on the data obtained, recommendations are given for the implementation of the development of emotional intelligence in the university environment. In conclusion, the results are summed up in accordance with the tasks set.
Keywords: МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
MASTER'S THESIS
ЭМОЦИОНАЛЬНЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ
ДИАГНОСТИКА ЭМОЦИОНАЛЬНОГО ИНТЕЛЛЕКТА
РАЗВИТИЕ ЭМОЦИОНАЛЬНОГО ИНТЕЛЛЕКТА
EMOTIONAL INTELLIGENCE
DIAGNOSTICS OF EMOTIONAL INTELLIGENCE
DEVELOPMENT OF EMOTIONAL INTELLIGENCE
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/116307
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_l.van_2022.pdf2,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.