Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/116302
Title: | Методики интенсивного обучения китайских студентов чтению на русском языке : магистерская диссертация |
Other Titles: | Methods of intensive teaching Chinese students to read in Russian |
Authors: | Чжан, М. Zhang, M. |
metadata.dc.contributor.advisor: | Киндлер, Е. А. Kindler, E. A. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | б. и. |
Citation: | Чжан М. Методики интенсивного обучения китайских студентов чтению на русском языке : магистерская диссертация / М. Чжан ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт, Кафедра иностранных языков и перевода. — Екатеринбург, 2022. — 93 с. — Библиогр.: с. 84-93 (72 назв.). |
Abstract: | В работе изучается основная теория и метод преподавания русского языка как иностранного. Описала сознательно-практического метода обучения,сознательно-сопоставительного метод обучения при формировании умений чтения на занятиях РКИ в китайской аудитории; систему работы по обучению чтению в китайской аудитории.Предложен метод интенсивного обучения чтению китайских студентов на русском языке. The work studies the basic theory and method of teaching Russian as a foreign language. Described the conscious and practical method of teaching; the conscious and comparative method of teaching in the formation of reading skills in Russian as foreign classes in the Chinese audience; the system of work on teaching reading in the Chinese audience.A method of intensive teaching to read Chinese students in Russian is proposed. |
Keywords: | МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ MASTER'S THESIS СОЗНАТЕЛЬНО-ПРАКТИЧЕСКИЙ МЕТОД ОБУЧЕНИЯ КРИ МЕТОД СИСТЕМА CONSCIOUS AND PRACTICAL TEACHING METHOD RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE METHOD SYSTEM |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/116302 |
Access: | Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии |
License text: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613 |
Appears in Collections: | Магистерские диссертации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
m_th_m.zhang_2022.pdf | 1,55 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.