Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/115806
Title: Система журналистского образования в Китае: проблемы и перспективы
Other Titles: The System of Journalism Education in China: Problems and Prospects
Authors: Цао Лян
Cao Liang
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Цао Лян. Система журналистского образования в Китае: проблемы и перспективы / Цао Лян. — Текст : непосредственный // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2022. — Т. 28, № 2. — С. 72-81.
Abstract: В ходе работы автор рассмотрел этапы развития и особенности журналистского образования в КНР на современном этапе, выделил проблемы и перспективы его развития, а также проанализировал возможные способы повышения качества подготовки журналистов в современных китайских вузах.
In the course of the work, the author examined the stages of development and features of journalism education in China at the present stage, identified problems and prospects for its development, and also analyzed possible ways to improve the quality of training of journalists in modern Chinese universities.
Keywords: ЖУРНАЛИСТИКА
ЖУРНАЛИСТСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В КНР
ПРОБЛЕМЫ ЖУРНАЛИСТСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ В КНР
ПЕРСПЕКТИВЫ ЖУРНАЛИСТСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ В КНР
ИСТОРИЯ ЖУРНАЛИСТИКИ КНР
JOURNALISM
JOURNALISTIC EDUCATION IN PRC
PROBLEMS OF JOURNALISTIC EDUCATION IN PRC
PERSPECTIVES EDUCATION IN PRC
HISTORY OF JOURNALISM IN PRC
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/115806
RSCI ID: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=48768766
ISSN: 2587-7151
2227-2275
DOI: 10.15826/izv1.2022.28.2.027
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2022. Т. 28. № 2
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2022-2-07.pdf565,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.