Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/115806
Title: | Система журналистского образования в Китае: проблемы и перспективы |
Other Titles: | The System of Journalism Education in China: Problems and Prospects |
Authors: | Цао Лян Cao Liang |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский федеральный университет |
Citation: | Цао Лян. Система журналистского образования в Китае: проблемы и перспективы / Цао Лян. — Текст : непосредственный // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2022. — Т. 28, № 2. — С. 72-81. |
Abstract: | В ходе работы автор рассмотрел этапы развития и особенности журналистского образования в КНР на современном этапе, выделил проблемы и перспективы его развития, а также проанализировал возможные способы повышения качества подготовки журналистов в современных китайских вузах. In the course of the work, the author examined the stages of development and features of journalism education in China at the present stage, identified problems and prospects for its development, and also analyzed possible ways to improve the quality of training of journalists in modern Chinese universities. |
Keywords: | ЖУРНАЛИСТИКА ЖУРНАЛИСТСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В КНР ПРОБЛЕМЫ ЖУРНАЛИСТСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ В КНР ПЕРСПЕКТИВЫ ЖУРНАЛИСТСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ В КНР ИСТОРИЯ ЖУРНАЛИСТИКИ КНР JOURNALISM JOURNALISTIC EDUCATION IN PRC PROBLEMS OF JOURNALISTIC EDUCATION IN PRC PERSPECTIVES EDUCATION IN PRC HISTORY OF JOURNALISM IN PRC |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/115806 |
RSCI ID: | https://www.elibrary.ru/item.asp?id=48768766 |
ISSN: | 2587-7151 2227-2275 |
DOI: | 10.15826/izv1.2022.28.2.027 |
Origin: | Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2022. Т. 28. № 2 |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2022-2-07.pdf | 565,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.