Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/107064
Title: | ПРИМЕНЕНИЕ МЕТОДОВ ГЛУБОКОГО ОБУЧЕНИЯ ДЛЯ ИССЛЕДОВАНИЯ НАСТОЛЬНОЙ ИГРЫ HEX |
Other Titles: | APPLICATION OF DEEP LEARNING METHODS TO RESEARCH OF THE HEX BOARD GAME |
Authors: | Bikmurzin, M. A. Mazurenko, V. V. Бикмурзин, М. А. Мазуренко, В. В. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | УрФУ |
Citation: | Бикмурзин М. А. ПРИМЕНЕНИЕ МЕТОДОВ ГЛУБОКОГО ОБУЧЕНИЯ ДЛЯ ИССЛЕДОВАНИЯ НАСТОЛЬНОЙ ИГРЫ HEX / М. А. Бикмурзин, В. В. Мазуренко // Физика. Технологии. Инновации : тезисы докладов VII Международной молодежной научной конференции, посвященной 100-летию Уральского федерального университета (Екатеринбург, 18–22 мая 2020 г.). — Екатеринбург : УрФУ, 2020. — C. 896-897. |
Abstract: | Basing on deep learning techniques, we created a neural network agent and trained it to play Hex. The training took place in accordance with modified Google Deep mind training algorithm for Alpha Go Zero. |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/107064 |
Conference name: | VII Международная молодежная научная конференция «Физика. Технологии. Инновации», посвященная 100-летию Уральского федерального университета |
Conference date: | 18.05.2020-22.05.2020 |
Origin: | Физика. Технологии. Инновации. Тезисы докладов (ФТИ-2020) |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fti_2020_501.pdf | 228,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.