Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/105752
Title: Проект массового открытого онлайн-курса по издательскому делу «Японская манга: издание и оформление» : магистерская диссертация
Other Titles: Project of the massive open online course on publishing "Japanese manga: publishing and designing"
Authors: Галяутдинова, В. С.
Galyautdinova, V. S.
metadata.dc.contributor.advisor: Козьмина, Е. Ю.
Kozmina, E. Yu.
Issue Date: 2021
Publisher: б. и.
Citation: Галяутдинова В. С. Проект массового открытого онлайн-курса по издательскому делу «Японская манга: издание и оформление» : магистерская диссертация / В. С. Галяутдинова ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт, Кафедра издательского дела. — Екатеринбург, 2021. — 111 с. — Библиогр.: с. 88-97 (105 назв.).
Abstract: В работе исследуются мнения отечественных и зарубежных ученых об определении и классификации онлайн-курсов и массовых открытых онлайн-курсов. Проведен анализ сорок одного русскоязычного и англоязычного массового открытого онлайн-курса по издательскому делу. Рассмотрены платформы, где размещены курсы, темы, цели курсов, язык и методы обучения, продолжительность, доступ к курсам. На основе анализа выявлены специфические черты онлайн-курсов по книгоизданию. Также в работе подробно описывается концепция авторского онлайн-курса по следующим параметрам: платформа для размещения, тема, цель курса, язык и методы обучения, продолжительность и доступ к курсу. Предлагается план-конспект для первого урока курса, включающий тему урока, цели, содержание урока и практические задания.
The dissertation examines the opinions of domestic and foreign scientists on the definition and classification of online courses and massive open online courses. The analyzed of forty-one Russian-language and English-language massive open online courses on publishing. The platforms where courses are located, topics, course objectives, language and teaching methods, duration, access to courses are considered. Based on the analysis, the specific features of online book publishing courses have been identified. The dissertation also describes in detail the concept of the author's online course in the following parameters: platform for placement, topic, course purpose, language and teaching methods, duration and access to the course. An outline for the first lesson of the course is proposed, including the topic of the lesson, objectives, lesson content and practical tasks.
Keywords: МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
MASTER'S THESIS
ОНЛАЙН-КУРСЫ
МАССОВЫЕ ОТКРЫТЫЕ ОНЛАЙН-КУРСЫ
ИЗДАТЕЛЬСКОЕ ДЕЛО
ДИСТАНЦИОННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ЭЛЕКТРОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
ONLINE COURSES
MASSIVE OPEN ONLINE COURSES
PUBLISHING
DISTANCE EDUCATION
E-LEARNING
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/105752
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_v.s.galyautdinova_2021.pdf1,67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.