Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/104873
Title: Социальные сети как средство коммуникации НКО : магистерская диссертация
Other Titles: Social networks as a means of nonprofit communication
Authors: Кириллова, А. Е.
Kirillova, A. E.
metadata.dc.contributor.advisor: Миронова, М. В.
Mironova, M. V.
Issue Date: 2021
Publisher: б. и.
Citation: Кириллова А. Е. Социальные сети как средство коммуникации НКО : магистерская диссертация / А. Е. Кириллова ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт, Кафедра социальной работы. — Екатеринбург, 2021. — 132 с. — Библиогр.: с. 105-121 (144 назв.).
Abstract: Диссертация посвящена процессу коммуникации НКО в социальных сетях. Исследуются теоретические аспекты процесса коммуникации, концепция М. Кастельса, а также процессный подход. На основе теоретического анализа научной литературы, логически дополненного эмпирическим исследованием, автором были выделены основные барьеры в коммуникации некоммерческих организаций посредством социальных сетей. Проведенный анализ позволил определить возможные направления совершенствования коммуникации в НКО. Материалы магистерского исследования могут представлять интерес для руководителей и специалистов, обеспечивающих коммуникацию НКО со стейкхолдерами. Результаты исследования могут использоваться для дальнейшей теоретической разработки вопросов коммуникации НКО.
The dissertation is devoted to the process of nonprofit communication in social networks. The theoretical aspects of the communication process, the concept of M. Castells, as well as the process approach are investigated. The author has identified the main barriers in communication of nonprofit organizations by social networks, based on the theoretical analysis of scientific literature and logically complemented by empirical research. The analysis was carried out to determine possible directions for improving nonprofit communication. The materials of the master's research may be of interest to managers and specialists who ensure communication between the NPO and the stakeholders. The research results can be used for further theoretical development of nonprofit communication issues.
Keywords: МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
MASTER'S THESIS
КОММУНИКАЦИЯ НКО
НЕКОММЕРЧЕСКИЕ ОРГАНИЗАЦИИ
СОЦИАЛЬНЫЕ СЕТИ
БАРЬЕРЫ КОММУНИКАЦИИ НКО
NONPROFIT COMMUNICATION
NONPROFIT ORGANIZATIONS
SOCIAL NETWORKS
NONPROFIT COMMUNICATION BARRIERS
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/104873
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_a.e.kirillova_2021.pdf1,22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.