Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/66111
Title: Приглашение к диалогу
Other Titles: Invitation to Dialogue
Authors: Таньшина, Н. П.
Tanshina, N. P.
Issue Date: 2018
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Таньшина Н. П. Приглашение к диалогу / Н. П. Таньшина // Известия Уральского федерального университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. — 2018. — Т. 20, № 4 (181). — С. 258-265.
Abstract: Чудинов А. В. История Французской революции: пути познания / А. В Чудинов. — М. : Полит. энциклопедия, 2017. — 280 с. Рецензия посвящена новой монографии доктора исторических наук, главного научного сотрудника Института всеобщей истории РАН, руководителя лаборатории «Мир в эпоху Французской революции и Н аполеоновских войн» Института всеобщей истории РАН А. В. Чудинова «История Французской революции: пути познания». В центре внимания рецензии — анализ основных этапов развития отечественной и зарубежной историографии Французской революции, предпринятый автором рецензируемой монографии, за истекшие 150 лет, начиная от исследований «русской школы» и ее лидера В. И. Герье и заканчивая новейшими проектами под руководством самого А. В. Чудинова.
Review of: Tchoudinov, A. V. (2017). Istoriia Francuzskoi revolucii: puti poznaniia [The History of the French Revolution: Paths of Learning]. Moscow: Politicheskaia enciklopediia. 280 p. This review considers a new monograph entitled The History of the French Revolution: Paths of Learning by A. V. Tchoudinov, Dr. Hab. (History), chief researcher of the Institute of General History of the Russian Academy of Sciences, head of the laboratory “The World in the Epoch of the French Revolution and the Napoleonic Wars” of the Institute of World History of the Russian Academy of Sciences. The review focuses on the analysis of the main stages in the development of Russian and foreign historiography of the French Revolution for the past 150 years, undertaken by the author of the monograph, from the studies of the “Russian school” and its leader V. I. Guerrier to the latest projects under the leadership of A.V. Tchoudinov.
Keywords: A. V. TCHOUDINOV
THE HISTORIOGRAPHY OF THE FRENCH REVOLUTION
THE “RUSSIAN SCHOOL’
“NEW RUSSIAN SCHOOL” OF THE FRENCH REVOLUTION
А. В. ЧУДИНОВ
ИСТОРИОГРАФИЯ ФРАНЦУЗСКОЙ РЕВОЛЮЦИИ
«РУССКАЯ ШКОЛА»
«НОВАЯ РУССКАЯ ШКОЛА» ФРАНЦУЗСКОЙ РЕВОЛЮЦИИ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/66111
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=36806679
WOS ID: WOS:000468359900019
ISSN: 2587-6929
2227-2283
DOI: 10.15826/izv2.2018.20.4.081
metadata.dc.description.sponsorship: The study was carried out within the grant of the Government of the Russian Federation, subprogram “Institutional Development of the Research Sector” of the state program of the Russian Federation “Development of Science and Technology” for 2013–2020. Contract Z50.31.0045.
Исследование осуществлено по гранту Правительства Российской Федерации в рамках подпрограммы «Институциональное развитие научно-исследовательского сектора» государственной программы Российской Федерации «Развитие науки и технологий» на 2013–2020 гг. Договор № 14.Z50.31.0045.
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. 2018. Т. 20. № 4 (181)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 2. Гуманитарные науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurg-2018-181-19.pdf2,26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.