Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/59167
Title: Концепция педагогической фасилитации: понятие и сущность
Other Titles: The concept of pedagogical facilitation: the concept and essence
Authors: Zagorulya, T.
Загоруля, Т. Б.
Issue Date: 2018
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Загоруля Т. Б. Концепция педагогической фасилитации: понятие и сущность / Т. Б. Загоруля // XXI Международная конференция памяти профессора Л. Н. Когана «Культура, личность, общество в современном мире: методология, опыт эмпирического исследования», 22-23 марта 2018 г., Екатеринбург. — Екатеринбург: УрФУ, 2018. — С. 900-906.
Abstract: In the article the author's concept pedagogical of facilitation of students as bearers of innovation culture, implemented in terms of continuity of pedagogical and andragogical model. This concept has been developed on the basis of the phenomenological theory of actualization of personality, it includes socio-cultural foundation, methodological and theoretical concepts, has a nucleus, as well as two theoretical models: the determination of the person of innovation culture and structural-functional model of actualization of the person of students as bearers of innovation culture.
В статье рассматривается авторская концепция педагогической фасилитации студентов как носителей инновационной культуры, реализуемая в условиях преемственности педагогической и андрагогической модели. Данная концепция была разработана на основе феноменологической теории актуализации личности, она включает в себя социокультурные основания, методологический и теоретический концепты, имеет ядро, а также две теоретические модели: детерминации личности носителей инновационной культуры и структурно-функциональную модель актуализации личности студентов как носителей инновационной культуры.
Keywords: FACILITATION
PEDAGOGICAL CONCEPT OF FACILITATION
THE ACTUALIZATION OF THE PERSON OF STUDENTS AS BEARERS OF INNOVATION CULTURE
ANDRAGOGY
ACMEOLOGY
ASSERTIVE BEHAVIOR
ФАСИЛИТАЦИЯ
КОНЦЕПЦИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ФАСИЛИТАЦИИ
АКТУАЛИЗАЦИЯ ЛИЧНОСТИ СТУДЕНТОВ КАК НОСИТЕЛЕЙ ИННОВАЦИОННОЙ КУЛЬТУРЫ
АНДРАГОГИКА
АКМЕОЛОГИЯ
АССЕРТИВНОЕ ПОВЕДЕНИЕ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/59167
Conference name: XXI Международная конференция памяти профессора Л. Н. Когана «Культура, личность, общество в современном мире: методология, опыт эмпирического исследования»
Conference date: 22.03.2018-23.03.2018
ISBN: 978-5-91256-403-1
Origin: Культура, личность, общество в современном мире: методология, опыт эмпирического исследования. — Екатеринбург, 2018
Appears in Collections:Когановские чтения

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-91256-403-1_2018_093.pdf400,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.