Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/55878
Title: Комбинированный метод обучения математике
Other Titles: Combined method of mathematics tuition
Authors: Цылова, Е. Г.
Экгауз, Е. Я.
Tsilova, E. G.
Ekgaus, E. J.
Issue Date: 2011
Publisher: Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина
Citation: Цылова Е. Г. Комбинированный метод обучения математике / Е. Г. Цылова, Е. Я. Экгауз // Новые образовательные технологии в вузе: Восьмая международная научно-методическая конференция, 2-4 февраля 2011 года : сборник материалов. — Екатеринбург: УрФУ, 2011. — С. 360-364.
Abstract: В связи с недостаточным уровнем подготовки студентов технических университетов возникают многочисленные трудности при разборе задач курса Высшей математики. В предлагаемой статье анализируется возможность соединения традиционных форм обучения курсу и системы компьютерной математики. В качестве математического пакета, предназначенного для выполнения различных научных расчётов, предлагается пакет MathCad.
Due to insufficient level of preparation of technical universities students, there are numerous difficulties in analysis of problems from Higher Mathematics course. In this article the possibility of connection of traditional ways of teaching the course and computer mathematics systems is analyzed. As a mathematical package inatended for performance of various scientific calculations, package MathCad.
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/55878
Conference name: New educational technologies in Higher Education Institution (NETHEI - 2011)
Восьмая международная научно-методическая конференция «Новые образовательные технологии в вузе»
Conference date: 02.02.2011-04.02.2011
ISBN: 978-5-321-01967-2
Origin: Новые образовательные технологии в вузе (HOTB-2011). — Екатеринбург, 2011
Appears in Collections:Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notv_2011_078.pdf420,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.