Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/35567
Title: Модели коммуникации «консультант — клиент» в управленческом консалтинге
Other Titles: Client-consultant relationship models in management consulting
Authors: Архангельская, А. С.
Arkhangelskaya, A. S.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Архангельская А. С. Модели коммуникации «консультант — клиент» в управленческом консалтинге / А. С. Архангельская // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2015. — № 4 (144). — С. 82-89.
Abstract: В статье сравниваются американские и европейские модели коммуникации «консультант — клиент». Приводятся классификации Э. Шейна, Д. Майстра, интерпретационная модель Н. Н иколовой, а также теория систем Н. Л умана. Коммуникации между акторами рассматриваются как ключевой фактор успешного взаимодействия.
The author compares American and European models of client-consultant interacton: classification by Edgar Schein, David Meister, Natalia Nikolova’s interpretative model, and system theory by Niklas Luhmann. Communication between the parties is described as the key factor in the success of consulting intervention.
Keywords: КОММУНИКАЦИЯ
МОДЕЛИ КОММУНИКАЦИИ В КОНСАЛТИНГЕ
ВЗАИМООТНОШЕНИЯ «КОНСУЛЬТАНТ — КЛИЕНТ»
COMMUNICATION MODELS IS CONSULTING
MANAGEMENT CONSULTING
CLIENT-CONSULTANT RELATIONSHIP
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/35567
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=25298321
ISSN: 2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2015. № 4 (144)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2015-144-11.pdf1,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.