Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19767
Title: Документоведение как научная и учебная дисциплина
Other Titles: Records management as a scientific and educational discipline
Authors: Селезнева, Т. А.
Selezneva, T. A.
Issue Date: 2011
Publisher: Изд-во Урал. ун-та
Citation: Селезнева Т. А. Документоведение как научная и учебная дисциплина / Т. А. Селезнева // Документ. Архив. История. Современность. — Вып. 12. — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2011. — С. 316-327.
Abstract: В статье обсуждаются различные подходы к определению объекта и предмета документоведения как научной дисциплины в советский (1970 - 1980) и постсоветские периоды (1990 - 2010).
The article discusses various approaches to the definition of the object and subject of Documentation as a scientific discipline in the Soviet (1970 - 1980) аnd the post-Soviet periods (1990 - 2010). Absence of a common position on major theoretical problems of Documentation, the lack of a clear vision of that discipline. The presence of numerous unsolved theoretical problems acutely aware of the teachers, developing and leading courses documentary block. Complex is extremely relevant, constructive discussion documentary community members the urgent problems of the theory of documentation.
Keywords: RECORDS MANAGEMENT
RECORD MANAGEMENT THEORY
OBJECT AND THE SUBJECT OF DOCUMENTATION
УПРАВЛЕНИЕ ОТЧЕТАМИ
РЕКОРДНАЯ УПРАВЛЕНЧЕСКАЯ ТЕОРИЯ
ОБЪЕКТ И ПРЕДМЕТ ДОКУМЕНТАЦИИ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19767
ISBN: 978-5-7996-0669-5
Origin: Документ. Архив. История. Современность. Вып. 12
Appears in Collections:Документ. Архив. История. Современность

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dais-21-12-2011.pdf220,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.