Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/19264
Title: | Трансформация образа Пушкина в русской публицистической культуре ХХ века |
Other Titles: | Transforming of A. Pushkin's image in the Russian publicistic culture of the XX century |
Authors: | Туманов, Д. В. Tumanov, D. V. |
Issue Date: | 2010 |
Citation: | Туманов Д. В. Трансформация образа Пушкина в русской публицистической культуре ХХ века / Д. В. Туманов // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 3 (78). — С. 177-186. |
Abstract: | В статье исследуется трансформация публицистического образа А. Пушкина в советской и зарубежной публицистической культуре ХХ века. В это время образ А. Пушкина стал специфическим инструментом идеологической пропаганды, посредством которого наиболее полно и направленно происходило воздействие на формирование новых ценностей в массовом сознании. The paper deals with transforming aspect of A. Pushkin's publicistic image in the publicistic culture of the XX century. At that time A. Pushkin's image became a specific tool of ideological propaganda, exerting profound and direct influence on the process of forming new values in mass consciousness. |
Keywords: | ПУШКИН А. С. ПУБЛИЦИСТИЧЕСКАЯ ПУШКИНИАНА ЭВОЛЮЦИЯ ОБРАЗА СОВЕТСКАЯ РОССИЯ РУССКОЕ ЗАРУБЕЖЬЕ PUSHKIN A. S. PUSHKIN STUDIES IN PUBLICITY EVOLUTION OF IMAGE SOVIET UNION RUSSIAN EMIGRATION |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/19264 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=15199230 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 3 (78) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2010-78-21.pdf | 102,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.