Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/19254
Title: Развитие профессионально-методической компетенции будущего учителя иностранного языка
Other Titles: Reflexive approach as a key to developing the professional competence of future teachers of English as a Second Foreign Language (ESFL)
Authors: Надточева, Е. С.
Nadtocheva, E. S.
Issue Date: 2010
Citation: Надточева Е. С. Развитие профессионально-методической компетенции будущего учителя иностранного языка / Е. С. Надточева // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 3 (78). — С. 103-109.
Abstract: В рамках рефлексивного подхода рассматривается проблема развития профессионально значимой компетенции студентов второй языковой специальности - будущих учителей иностранного языка. Выделяются ключевые профессионально-методические умения, требующие особого внимания при подготовке студентов второй языковой специальности, предлагаются этапы и практические приемы работы по развитию этих групп умений.
The article examines the development of the professional competence in the students of English as a Second Foreign Language (ESFL) through the reflexive approach. The authors focus on the key professional skills in the training of ESFL students, that require special attention. The authors also describe their approach to developing such skills in practice.
Keywords: КОМПЕТЕНЦИЯ
ВТОРОЙ ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
ПАРАЛЛЕЛЬНАЯ СПЕЦИАЛЬНОСТЬ
КВАЗИПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
РЕФЛЕКСИВНЫЙ ПОДХОД
COMPETENCE
ESFL
SPECIALIZATION IN SFL TEACHING
REFLEXIVE APPROACH
URI: http://hdl.handle.net/10995/19254
Russian Science Citation Index Identifier: http://elibrary.ru/item.asp?id=15199221
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 3 (78)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2010-78-12.pdf88,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.