Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19134
Title: Компетентностный подход к развитию профессиональной надежности педагога в процессе подготовки
Other Titles: The competence approach to development of professional reliability of the teacher during preparation
Authors: Осадчук, О. Л.
Osadchuk, O. L.
Issue Date: 2009
Citation: Осадчук О. Л. Компетентностный подход к развитию профессиональной надежности педагога в процессе подготовки / О. Л. Осадчук // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2009. — N 1/2 (62). — С. 135-140.
Abstract: Разрабатывается концепция управления развитием профессиональной надежности педагога в процессе подготовки. Отсутствие в педагогической науке теоретических представлений о профессиональной надежности педагога обусловливает необходимость формулировки понятия развитие профессиональной надежности педагога, выделения факторов, условий, движущих сил, качественно различных стадий данного процесса. Использование компетентностного подхода к развитию профессиональной надежности педагога позволяет рассмотреть содержание указанного процесса как освоение обучающимся регулятивной компетенции. В связи с этим дается определение регулятивной компетенции, указывается ее тип, описываются структура и содержание.
The article represents results of performance of the thesis for a doctor's degree which purpose is development of the concept of management by development of professional reliability of the teacher during preparation. Absence in a pedagogical science of theoretical representations about professional reliability of the teacher causes necessity of formulations of concept «development of professional reliability of the teacher», allocation of factors, conditions, motive forces, the qualitatively various stages of the given process. Use the competence approach to development of professional reliability of the teacher allows to consider the maintenance of the specified process as development trained регулятивной the competence. In this connection in clause is defined регулятивной as the competence, its type is underlined, the structure and the maintenance is described
Keywords: ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ НАДЕЖНОСТЬ ПЕДАГОГА
КОМПЕТЕНТНОСТЬ ПЕДАГОГА
ПОДГОТОВКА ПЕДАГОГА
РЕГУЛЯТИВНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
СТАДИИ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА
КАЧЕСТВО ОБРАЗОВАНИЯ
COMPETENCE APPROACH
PROFESSIONAL RELIABILITY
DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL RELIABILITY OF THE TEACHER
REGULATIVE COMPETENCE
EDUCATION QUALITY
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19134
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=12361682
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2009. N 1/2 (62)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2009-62-18.pdf478,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.