Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/18884
Title: Теоретико-методологическое осмысление роли и качеств учителя на первых этапах развития советской школы
Other Titles: Theoretical and methodological conceptualisation of a teacher's role and qualities at the first stages of the Soviet school development
Authors: Елеференко, И. О.
Eleferenko, I. O.
Issue Date: 2010
Citation: Елеференко И. О. Теоретико-методологическое осмысление роли и качеств учителя на первых этапах развития советской школы / И. О. Елеференко // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 6 (85), ч. 1. — С. 22-33.
Abstract: Анализируется постановка проблемы роли и качеств, образа и идеала учителя в истории отечественной педагогики, особенно на первых этапах развития советской школы. Обосновывается вывод о том, что то или иное решение названной проблемы отражает состояние педагогической науки и практики.
The definition of the issue of a teacher's role, qualities, image and ideal in the domestic pedagogy history is analysed in the article, especially in regard to the first stages of the Soviet school development. The author justifies the conclusion that one or another solution of the problem reflects the condition of pedagogical science and practice.
Keywords: ПЕДАГОГИКА
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ НАУКА
ШКОЛА
РОЛИ УЧИТЕЛЯ
ОБРАЗ УЧИТЕЛЯ
PEDAGOGY
PEDAGOGICAL SCIENCE
SCHOOL
TEACHER'S ROLES
TEACHER'S IMAGE
URI: http://hdl.handle.net/10995/18884
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=15623654
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 6 (85), ч. 1
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2010-85(1)-03.pdf337,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.