Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/18839
Title: | О сигнификативной роли лингвокультурологического аспекта при выборе лингвистических механизмов для реализации регулятивных стратегий и тактик |
Other Titles: | Significative role of the linguoculturological aspect in choosing linguistic mechanisms for realisation of regulative strategies and techniques |
Authors: | Людерс, Т. М. Luders, T. M. |
Issue Date: | 2010 |
Citation: | Людерс Т. М. О сигнификативной роли лингвокультурологического аспекта при выборе лингвистических механизмов для реализации регулятивных стратегий и тактик / Т. М. Людерс // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 5 (84). — С. 23-31. |
Abstract: | В статье автором на основе актуальных научных мнений по исследуемой проблеме представлено обоснование роли лингвокультурологического аспекта при выборе лингвистических механизмов и средств на примере регулятивных речевых стратегий и тактик. Basing on the relevant scientific opinions on the topic under investigation, the author of the article justifies the role of the linguoculturological aspect in choosing linguistic mechanisms and tools in terms of regulative speech strategies and techniques. |
Keywords: | КУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКИЙ АСПЕКТ ЛИНГВОЛИНГВИСТИЧЕСКИЕ МЕХАНИЗМЫ ЛИНГВИСТИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА РЕГУЛЯТИВНЫЕ СТРАТЕГИИ РЕГУЛЯТИВНЫЕ ТАКТИКИ РЕЧЕВОЙ АКТ МЕНТАЛИТЕТ CULTUROLOGICAL ASPECT LINGUOLINGUISTIC MECHANISMS LINGUISTIC TOOLS REGULATIVE STRATEGIES REGULATIVE TECHNIQUES SPEECH ACT MENTALITY |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/18839 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=15549020 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 5 (84) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2010-84-04.pdf | 301,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.