Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18386
Title: Национальный рынок международных туристских услуг и его значение
Other Titles: National market for international tourist services and its value
Authors: Чилова, Е. П.
Chilova, E. P.
Issue Date: 2011
Citation: Чилова Е. П. Национальный рынок международных туристских услуг и его значение / Е. П. Чилова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2011. — N 1 (88). — С. 168-174.
Abstract: he article discusses the national market for international travel services, and as an example of detailed analysis of the Greece tourist market, its content, the history of development from the 50's XX century, and growth dynamics in the xxi century. Particular attention is paid to factors that affect the development dynamics of international tourist flow in the Greek tourist market, and the competitiveness of Greek tourism product in the Russian market.
В статье рассматривается национальный рынок международных туристских услуг. В качестве примера детально анализируется туристский рынок Греции - его содержание, история развития с 50-х гг. XX в. и динамика роста в XXI в. Особое внимание уделяется факторам, влияющим на развитие греческого туристского продукта на мировом рынке, и его конкурентоспособности на российском рынке.
Keywords: INTERNATIONAL TOURISM
GLOBALIZATION OF THE WORLD ECONOMY
NATIONAL MARKET OF TOURIST PRODUCTS
INTERNATIONAL TOURIST FLOW
МЕЖДУНАРОДНЫЙ ТУРИЗМ
ГЛОБАЛИЗАЦИЯ МИРОВОЙ ЭКОНОМИКИ
МЕЖДУНАРОДНЫЕ ТУРИСТСКИЕ УСЛУГИ
НАЦИОНАЛЬНЫЙ РЫНОК МЕЖДУНАРОДНЫХ ТУРИСТСКИХ УСЛУГ
ТУРИСТСКИЙ ПРОДУКТ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18386
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=16163966
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. 2011. N 1 (88)
Appears in Collections:Tempus et Memoria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iuro-2011-88-20.pdf243,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.