Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/18307
Title: | Роль семьи и школы в формировании у школьников ориентаций на саморазвитие |
Other Titles: | Role family and school in the formation orientation of students on self-development |
Authors: | Заводова, Ю. В. Zavodova, J. V. |
Issue Date: | 2010 |
Citation: | Заводова Ю. В. Роль семьи и школы в формировании у школьников ориентаций на саморазвитие / Ю. В. Заводова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2010. — N 2 (77). — С. 22-28. |
Abstract: | In the article on the materials of empirical sociological studies revealed major differences in the interaction between families and schools in the formation of a temporary co-orientation of students to permanent self-development in educational and extracurricular activities. The need of adoption for teachers and parents new goals of joint activities in training and education of children in a dynamically changing world is proved. В статье на материалах эмпирических социологических исследований раскрываются основные противоречия в системе взаимодействия семьи и школы при формировании у современных школьников ориентаций на постоянное саморазвитие в учебной и внеучебной деятельности. Доказывается необходимость принятия учителями и родителями новых целей совместной деятельности по обучению и воспитанию детей, живущих в динамично меняющемся мире. |
Keywords: | VALUE ORIENTATION ROLE OF FAMILIES AND SCHOOLS IN SHAPING STUDENTS' ORIENTATIONS TO SELF-DEVELOPMENT САМОРАЗВИТИЕ ЦЕННОСТНЫЕ ОРИЕНТАЦИИ РОЛЬ СЕМЬИ И ШКОЛЫ В ФОРМИРОВАНИИ У ШКОЛЬНИКОВ ОРИЕНТАЦИЙ НА SELF-DEVELOPMENT |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/18307 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=15190018 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. 2010. N 2 (77) |
Appears in Collections: | Tempus et Memoria |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iuro-2010-77-03.pdf | 465,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.