Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/113303
Title: | Теоретические аспекты подготовки юных каноистов-спринтеров |
Other Titles: | Theoretical Aspects of Training Young Canoeists, Sprinters |
Authors: | Altyntsev, V. V. Алтынцев, В. В. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Алтынцев В. В. Теоретические аспекты подготовки юных каноистов спринтеров / В. В. Алтынцев. — Текст : электронный // Инновационный потенциал молодежи: спорт, культура, образование : сборник научных трудов. — Екатеринбург : Издательство Уральского университета, 2022. — С. 61–65. — URL: http://elar.urfu.ru/handle/10995/113303. |
Abstract: | The article deals with the theoretical aspects of training young rowers-canoeists who specialize in sprint distances. The analysis of scientific and methodological literature on the topic of the article is carried out. The main concepts of training athletes, methods of application, their characteristic features of training are considered. В статье рассматриваются теоретические аспекты подготовки молодых гребцов-каноистов, которые специализируются на спринтерских дистанциях. Выполнен анализ научно-методической литературы по теме статьи. Рассмотрены основные концепции подготовки спортсменов, методы применения, их характерные черты подготовки. |
Keywords: | TRAINING SPRINTER STRENGTH WORKING CAPACITY ROWERS SPORTS ORGANISM HEALTH LOADS TRAINING PROCESS ПОДГОТОВКА СПРИНТЕР СИЛА РАБОТОСПОСОБНОСТЬ ГРЕБЦЫ СПОРТ ОРГАНИЗМ ЗДОРОВЬЕ НАГРУЗКИ ТРЕНИРОВОЧНЫЙ ПРОЦЕСС |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/113303 |
Conference date: | 26.10.2021 |
ISBN: | 978-5-7996-3469-8 |
Origin: | Инновационный потенциал молодежи: спорт, культура, образование. — Екатеринбург, 2022 |
Appears in Collections: | Междисциплинарные конференции, семинары, сборники |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-7996-3469-8_2022_009.pdf | 102,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.