Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/95503
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Shinina, T. V. | en |
dc.contributor.author | Шинина, Т. В. | ru |
dc.date.accessioned | 2021-02-16T10:26:44Z | - |
dc.date.available | 2021-02-16T10:26:44Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Шинина Т. В. Социально-эмоциональное развитие ребенка: видеоанализ с использованием программы Observer-XT 15 / Т. В. Шинина. — Текст: электронный // Cognitive Neuroscience — 2020 : материалы международного форума, 11–12 декабря 2020 г., Екатеринбург. — Екатеринбург : Изд во Урал. ун та, 2021. — С. 249-253. — URL: https://elar.urfu.ru/handle/10995/95503. | ru |
dc.identifier.isbn | 978-5-7996-3178-9 | - |
dc.identifier.uri | http://elar.urfu.ru/handle/10995/95503 | - |
dc.description.abstract | The article presents the materials of a study conducted on a sample of dyads of parents and young children. The study included a video recording of the mother’s play interaction with the child for 15 minutes. The resulting video protocols were analyzed and encoded using the Observer-XT 15 program. The results of the study showed the severity of positive nonverbal experiences (joy, interest, excitement, surprise) and repeatability, which have a high degree of intensity towards a significant adult and repeatability, which may indicate a favorable emotional state of children in the process of spontaneous play with a parent. | en |
dc.description.abstract | Представлены материалы исследования, проведенного на выборке из диад родителей и детей раннего возраста. Исследование включало в себя видеозапись игрового взаимодействия мамы с ребенком в течение 15 мин. Полученные видеопротоколы были проанализированы и закодированы с помощью программы Observer-XT 15. Результаты исследования показали выраженность положительных невербальных переживаний (радости, интереса, радостного возбуждения, удивления), которые имеют высокую степень интенсивности в адрес значимого взрослого. Их повторяемость может свидетельствовать о благоприятном эмоциональном состоянии детей в процессе спонтанной игры с родителем. | ru |
dc.description.sponsorship | Исследование выполнено при финансовой поддержке РФФИ в рамках научного проекта № 19-513-92001. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Издательство Уральского университета | ru |
dc.relation.ispartof | Cognitive Neuroscience — 2020. — Екатеринбург, 2021 | ru |
dc.subject | ASSESSMENT SCALE | en |
dc.subject | OBSERVATION METHOD | en |
dc.subject | EARLY AGE | en |
dc.subject | VIDEO ANALYSIS | en |
dc.subject | EMOTIONAL DEVELOPMENT | en |
dc.subject | OBSERVER-XT 15 | en |
dc.subject | ШКАЛА ОЦЕНКИ | ru |
dc.subject | МЕТОД НАБЛЮДЕНИЯ | ru |
dc.subject | РАННИЙ ВОЗРАСТ | ru |
dc.subject | ВИДЕОАНАЛИЗ | ru |
dc.subject | ЭМОЦИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ | ru |
dc.title | Социально-эмоциональное развитие ребенка: видеоанализ с использованием программы Observer-XT 15 | ru |
dc.title.alternative | Social and Emotional Development of the Child: Video Analysis Using the Program Observer-XT 15 | en |
dc.type | Conference Paper | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferenceObject | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.conference.name | Cognitive Neuroscience — 2020 | en |
dc.conference.date | 11.12.2020–12.12.2020 | - |
local.description.firstpage | 249 | - |
local.description.lastpage | 253 | - |
local.fund.rffi | 19-513-92001 | - |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-7996-3178-9_2021_055.pdf | 124,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.