Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/95332
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMironova, L.en
dc.contributor.authorPastuhova, L.en
dc.contributor.authorМиронова, Л.ru
dc.contributor.authorПастухова, Л.ru
dc.date.accessioned2021-02-12T06:39:29Z-
dc.date.available2021-02-12T06:39:29Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationMironova L. Problems of Ensuring of the Educational Process in Architecture, Engineering and Construction by Electronic Resources Pedagogical Purpose / L. Mironova, L. Pastuhova // Russian Journal of Construction Science and Technology. — 2019. — Vol. 5, № 2. — P. 23-27.en
dc.identifier.issn2413-5933-
dc.identifier.urihttp://elar.urfu.ru/handle/10995/95332-
dc.description.abstractThe article deals with the stage of digitalization of education, which requires the development of information and educational environment (IEE) of universities (including architectural and construction profile), which is understood as a set of conditions for the interaction of all categories of users (students, teachers, parents, administration of educational institutions, the public concerned) with information and methodological support of the educational process on the basis of the information system of the educational organization. The main component of IEE is new electronic resources for educational purposes. The approach within which these resources will be developed by students — future programmers within interdisciplinary design under the leadership of the skilled teachers and the methodologists who are a part of interdepartmental scientific collectives is offered. The proposed approach is aimed at improving students’ professional competencies in the field of programming, the development of information and educational environment of the University, which is declared by the state regulations, as well as the implementation of the social order of the society on the formation of information and communication competence of the modern user in any sphere of public production and private life.en
dc.description.abstractВ статье рассматривается этап цифровизации образования, требующий развития информационно-образовательной среды (ИОС) вузов (в том числе архитектурно-строительного профиля), под которой понимается совокупность условий взаимодействия всех категорий пользователей (студентов, преподавателей, родителей, администрации образовательных учреждений, заинтересованной общественности) с информационно-методическим обеспечением образовательного процесса на базе информационной системы образовательной организации. Основной составляющей ИОС являются новые электронные ресурсы для образовательных целей. Предложен подход, в рамках которого эти ресурсы будут разрабатываться студентами — будущими программистами в рамках междисциплинарного проектирования под руководством опытных преподавателей и методистов, входящих в состав межкафедральных научных коллективов. Предлагаемый подход направлен на совершенствование профессиональных компетенций студентов в области программирования, развитие информационно-образовательной среды вуза, что декларируется государственными нормативными актами, а также реализацию социального заказа общества на формирование информационно-коммуникационной компетентности современного пользователя в любой сфере общественного производства и частной жизни.ru
dc.language.isoenen
dc.publisherУральский федеральный университетru
dc.relation.ispartofRussian Journal of Construction Science and Technology. 2019. Vol. 5. № 2en
dc.subjectINFORMATION AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT (IEE)en
dc.subjectINFORMATION AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT (IEE)en
dc.subjectELECTRONIC RESOURCEen
dc.subjectMETHODOLOGICAL SUPPORTen
dc.subjectЦИФРОВИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯru
dc.subjectИНФОРМАЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА (ИОС)ru
dc.subjectЭЛЕКТРОННЫЙ РЕСУРСru
dc.subjectМЕТОДИЧЕСКОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕru
dc.titleProblems of Ensuring of the Educational Process in Architecture, Engineering and Construction by Electronic Resources Pedagogical Purposeen
dc.title.alternativeПроблемы обеспечения образовательного процесса в архитектуре, инженерном деле и строительстве электронными ресурсами педагогического назначенияru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.identifier.rsihttps://www.elibrary.ru/item.asp?id=44813275-
dc.identifier.doi10.15826/rjcst.2019.2.003-
local.contributor.employeeМиронова, Людмила Ивановнаru
local.contributor.employeeПастухова, Лилия Германовнаru
local.description.firstpage23-
local.description.lastpage27-
local.issue2-
local.volume5-
Appears in Collections:Russian Journal of Construction Science and Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rjcst-2019-2-03.pdf722,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.