Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/94974
Title: Роль сообщества в формировании ИТ-кадров в эпоху цифровизации – опыт акселерационной программы для школьников «ЮНIT Урал»
Other Titles: THE ROLE OF THE COMMUNITY IN THE FORMATION OF IT PERSONNEL IN THE ERA OF DIGITALIZATION – EXPERIENCE OF THE ACCELERATION PROGRAM FOR SCHOOL CHILDREN “UNIT URAL”
Authors: Panasova, E. P.
Панасова, Е. П.
Issue Date: 2020
Publisher: Деловая книга
Citation: Панасова Е. П. Роль сообщества в формировании ИТ-кадров в эпоху цифровизации – опыт акселерационной программы для школьников «ЮНIT Урал» / Е. П. Панасова // Инженерное мышление: социальные перспективы : материалы международной междисциплинарной конференции (Екатеринбург, 12–13 февраля 2020 г.). — Екатеринбург : Деловая книга, 2020. — С. 179-181.
Abstract: The article considers describes the methodological foundations of the “UnIT Ural” program, which successfully implements project education in IT sphere. Around the program, a community is being formed that contributes to the further development of schoolchildren through the events of “UnIT Ural” program, which is a kind of IT accelerator for young people.
В статье описываются методологические основы программы «ЮнIT Урал», успешно реализующей проектное образование в области ИТ. Вокруг мероприятий программы формируется сообщество, которое способствует дальнейшему развитию школьников в рамках молодёжного ИТ-акселератора.
Keywords: ADDITIONAL EDUCATION
INNOVATION IN EDUCATION
CAREER GUIDANCE
PROJECT ACTIVITIES
SOFT SKILLS
IT
ДОПОЛНИТЕЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИИ
ПРОФОРИЕНТАЦИЯ
ПРОЕКТНЫЕ ШКОЛЫ
ГИБКИЕ НАВЫКИ
IT
URI: http://hdl.handle.net/10995/94974
Conference name: Международная междисциплинарная конференция «Инженерное мышление: социальные перспективы»
Conference date: 12.02.2020-13.02.2020
ISBN: 978-5-88687-256-9
Origin: Инженерное мышление: социальные перспективы. — Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Междисциплинарные конференции, семинары, сборники

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-88687-256-9_2020_031.pdf94,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.