Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/91915
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorTsvetkov, V. A.en
dc.contributor.authorZoidov, K. K.en
dc.contributor.authorAnatolevich, M. A.en
dc.contributor.authorNikolaevna, I. V.en
dc.contributor.authorЦветков, В. А.ru
dc.contributor.authorЗоидов, К. Х.ru
dc.contributor.authorМедков, А. А.ru
dc.contributor.authorИоничева, В. Н.ru
dc.date.accessioned2020-10-19T10:44:51Z-
dc.date.available2020-10-19T10:44:51Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationИнституционально-организационные особенности трансграничных перевозок грузов в условиях интеграции на постсоветском экономическом пространстве / В. А. Цветков, К. Х. Зоидов, А. А. Медков, В. Н. Ионичева. – DOI 10.17059/2015-4-20. – Текст : электронный // Экономика региона. — 2015. — Том 4. — С. 249-259.ru
dc.identifier.issn2072-6414print
dc.identifier.otherhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84979959619&doi=10.17059%2f2015-4-20&partnerID=40&md5=36d3a8e5ca8b2f83728d5e46bd22bd81m
dc.identifier.otherWOS:000422227100020wos
dc.identifier.urihttp://elar.urfu.ru/handle/10995/91915-
dc.description.abstractThe article considers the technical, technological, institutional and organizational barriers of cross-border transportation of goods. The study uses an institutional approach as a methodological alternative to other approaches. The institutional and organizational problems of border crossing points arrangement, the consequences of the application of unified transport documents, the introduction of electronic communication forms are analyzed. Particular attention is paid to the analysis of demonstration actions, the daily practice of reducing the time of customs procedures and reducing the transaction costs of crossborder freight traffic. At the same time, it is specified that the way of effectiveness increase of cross-border transportation of goods is a simultaneous implementation of technical and institutional innovations. Emphasis is placed on identifying the institutional and organizational features of the international transportation of goods by road, in particular, the problems of the evolution of the customs duties guaranteed payment institute, the permission system in the implementation of cross-border goods traffic. It is especially specified that the state support of national businessmen demands the development of a mechanism providing a parity of the Russian and foreign carriers, at least in the field of freight hauling for the state needs with attraction of credit resources of banks with the state participation. It is emphasized that elimination of all informal (shadow) relations in this sphere has to become the first step on the way of improvement of the institutional environment of the international road haulage. The institutional characteristics of transportation of goods in certain areas, in particular, road haulage to China through Kazakhstan, and the challenges and prospects for the use and development of the Kaliningrad region transit potential are allocated. The institutional and organizational characteristics of multimodal transport development in cross-border traffic are showed. The findings of the study suggest that the development of cross-border transportation of goods and the transport and transit potential implementation in Eurasian Economic Union countries-can and should provide income for business entities, the budgets of all levels and the public, as well as become the locomotive of industrial and technological modernization as well as institutional and organizational evolution of economic systems and integration associations.en
dc.description.abstractРассмотрены технические, технологические, институциональные и организационные барьеры трансграничных перевозок грузов. Затронуты институционально-организационные проблемы обустройства пограничных пунктов пропуска, последствия применения унифицированных перевозочных документов, внедрения электронных форм передачи информации. Особое внимание уделено анализу показательных акций и повседневной практики сокращения времени таможенных процедур, снижения транзакционных издержек трансграничного движения грузов. Показаны институционально-организационные особенности развития смешанных перевозок грузов в трансграничном сообщении.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherInstitute of Economics, Ural Branch of the Russian Academy of Sciencesen
dc.publisherИнститут экономики Уральского отделения РАНru
dc.relation.ispartofЭкономика региона. 2015. Выпуск 4ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectCUSTOMS OPERATIONSen
dc.subjectELECTRONIC DECLARATIONen
dc.subjectINSTITUTIONS AND ORGANIZATIONSen
dc.subjectPRELIMINARY INFORMATIONen
dc.subjectRAILWAY TRANSPORTen
dc.subjectROAD TRANSPORTen
dc.subjectTHE EURASIAN ECONOMIC UNIONen
dc.subjectTRANSPORT AND TRANSIT POTENTIALen
dc.titleИнституционально-организационные особенности трансграничных перевозок грузов в условиях интеграции на постсоветском экономическом пространствеru
dc.title.alternativeInstitutional and organizational features of the cross-border freight traffic in the conditions of integration among former Soviet States. Part 2en
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.identifier.doi10.17059/2015-4-20-
dc.identifier.scopus84979959619-
local.description.firstpage249-
local.description.lastpage259-
local.volume4-
dc.identifier.wos000422227100020-
local.identifier.eid2-s2.0-84979959619-
Располагается в коллекциях:Economy of Region

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2015_4_022.pdf381,94 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.