Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/91709
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorNikiforova, A. P.en
dc.contributor.authorNikiforova, O. P.en
dc.contributor.authorAntokhonova, I. V.en
dc.contributor.authorНикифорова, А. П.ru
dc.contributor.authorНикифорова, О. П.ru
dc.contributor.authorАнтохонова, И. В.ru
dc.date.accessioned2020-10-12T09:50:15Z-
dc.date.available2020-10-12T09:50:15Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationНикифорова А. П. Оценка тенденций потребления рыбных продуктов жителями Республики Бурятия / А. П. Никифорова, О. П. Никифорова, И. В. Антохонова. — DOI 10.17059/2017-3-25. — Текст : электронный // Экономика региона. — 2017. — Том 13, выпуск 3. — С. 948-958.ru
dc.identifier.issn2411-1406online
dc.identifier.issn2072-6414print
dc.identifier.otherhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85029495646&doi=10.17059%2f2017-3-25&partnerID=40&md5=325eadf649eb94d0bac6fc6ab5a4b307m
dc.identifier.otherWOS:000417000100025wos
dc.identifier.urihttp://elar.urfu.ru/handle/10995/91709-
dc.description.abstractThe article is devoted to the assessment of fish products consumption by the citizens of the region. The purpose of the research is the development and application of the tools simulating consumer demand on fish products on the example of the households in the Republic of Buryatia for the "Baikal omul" brand promotion. The authors have found that the rise of consumer demand in world fish products consumption is due to the increase of aquaculture in artificial reservoirs. On the fish market, we have observed the steady differentiation of cultivated fish and fish from natural reservoirs. The rise of prices on fish products significantly changes the segments of consumers especially depending on their incomes. We have found that fish products are significant for the citizens of the Republic of Buryatia. Some key factors of fish products consumption were established. The authors offered the methodological approach of making the survey of the population on consumption of fish products based on the cluster analysis. The methodology toolkit includes the mathematical methods of statistical and survey data processing. We have proved that fish products play an important role in the diet of the citizens of the Republic of Buryatia. There are significant differences in fish consumption according to the income of respondents. The scientific novelty of the study includes establishing the deterrent factors of fish products in the conditions of decreasing incomes and increasing prices on fish market; estimation of traditional kind of processed fish production from the lake Baikal in terms of technology of fermentation for developing a brand and its promotion outwards of local market; applying a differential approach to the analysis of consumers preferences in fish products; reasoning the deficiency of "omul with odor" brand estimation in the context of the prospect development of tourist cluster. The results can be used in marketing promotion of fermented products made of Baikal omul and other potential brands beyond the local market.en
dc.description.abstractПредставлена разработка и применение инструментария моделирования потребительского спроса на рыбные продукты на примере домохозяйств Бурятии для обоснования продвижения бренда "байкальский омуль". Выявлено, что рост потребительского спроса в мировом потреблении рыбы обеспечивается наращиванием культивации аквакультуры в искусственных водоемах. Предложен методический подход проведения опроса населения по потреблению рыбных продуктов, основанный на кластеризации домохозяйств. Определены факторы, ограничивающие потребление рыбной продукции в условиях снижения доходов и роста цен на продукты питания, в том числе на рыбопродукты.ru
dc.description.sponsorshipThe authors of the articles thank for the support the Council for Grants of the President of the Russian Federation for the state support of the young Russian PhD scientists (Grant No MK-2752.2015.4).en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherInstitute of Economics, Ural Branch of the Russian Academy of Sciencesen
dc.publisherИнститут экономики Уральского отделения РАНru
dc.relation.ispartofЭкономика региона. 2017. Том 13, выпуск 3ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectBAIKAL OMULen
dc.subjectBRANDen
dc.subjectCLUSTERSen
dc.subjectCONSUMERS EXPENSESen
dc.subjectFERMENTATIONen
dc.subjectFISH PRODUCTSen
dc.subjectFOOD BEHAVIORen
dc.subjectFOOD PRODUCTSen
dc.subjectREPUBLIC OF BURYATIAen
dc.titleОценка тенденций потребления рыбных продуктов жителями Республики Бурятияru
dc.title.alternativeAssessment of trends in fish products consumption by the citizens of the republic of buryatiaen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.identifier.doi10.17059/2017-3-25-
dc.identifier.scopus85029495646-
local.description.firstpage948-
local.description.lastpage958-
local.issue3-
local.volume13-
dc.identifier.wos000417000100025-
local.identifier.eid2-s2.0-85029495646-
Располагается в коллекциях:Economy of Regions

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2017_13_3_025.pdf551,42 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.