Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/91706
Название: Спрос на услуги бизнес-образования участников внешнеэкономической деятельности в итальянском регионе Марке и Свердловской области
Другие названия: Demand on business education services concerning companies' internationalisation in Italian Marche Region and Sverdlovsk District
Авторы: Kapustina, L. M.
Vozmilov, I. D.
Temperini, V.
Капустина, Л. М.
Возмилов, И. Д.
Темперини, В.
Дата публикации: 2017
Издатель: Institute of Economics, Ural Branch of the Russian Academy of Sciences
Институт экономики Уральского отделения РАН
Библиографическое описание: Капустина Л. М. Спрос на услуги бизнес-образования участников внешнеэкономической деятельности в итальянском регионе Марке и Свердловской области / Л. М. Капустина, И. Д. Возмилов, В. Темперини. — DOI 10.17059/2017-3-22. — Текст : электронный // Экономика региона. — 2017. — Том 13, выпуск 3. — С. 908-921.
Аннотация: The article is devoted to a comparative research of the demand on business education services from the enterprises, which are engaged in foreign economic activity in the Marche region (Italy) and Sverdlovsk region (Russia) as these regions develop long-term economic cooperation. For corporate development, in the conditions of limited demand in domestic market, the Italian and Russian enterprises have to expand export activity and follow the strategy of internationalization of business, which can be effectively realized at the appropriate business education of personnel. The authors analyze the problems and challenges that companies face while going abroad. Regular business education of the personnel is identified as the most efficient way for overcoming emerging issues. During business education, employees of companies receive necessary knowledge, skills, competences and tools for the work in foreign markets. The authors apply one of the methods of demand market research - in-depth interview. We arranged focus groups and interviews with entrepreneurs, employees, carrying out export-import transactions during the internationalization process, as well as with university professors, and Non-Governmental Organizations' representatives who further were asked to make their expert evaluation. During the research, the authors identified factors determining the demand on business education during internationalization; proposed the classification of companies depending on their business educational goals and internationalization levels; determined the priorities in the topics of educational programmes for the personnel of the firms participating in the foreign economic activity. On the basis of the received results, we have created recommendations for providers of business education on the offer of the educational programmes, which are the most satisfying the demand of the companies participating in the internationalization process.
Проблемы интернационализации бизнеса и бизнес-образование. Метод интервью в маркетинговом исследовании региональных рынков бизнес-образования для участников внешнеэкономической деятельности. Результаты сравнительного анализа спроса на услуги бизнес-образования участников внешнеэкономической деятельности в итальянском регионе Марке и Свердловской области. Цели бизнес-обучения компаний в зависимости от уровня интернационализации.
Ключевые слова: BUSINESS EDUCATION
CLUSTERS
EDUCATIONAL PROGRAMMES
EXPERT EVALUATION
EXTERNAL MARKET
INTERNATIONAL MARKET
INTERNATIONALIZATION
MARCHE REGION
MARKETING RESEARCH OF DEMAND
SVERDLOVSK REGION
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/91706
Условия доступа: info:eu-repo/semantics/openAccess
Идентификатор SCOPUS: 85029541244
Идентификатор WOS: 000417000100022
ISSN: 2411-1406
2072-6414
DOI: 10.17059/2017-3-22
Источники: Экономика региона. 2017. Том 13, выпуск 3
Располагается в коллекциях:Economy of Regions

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2017_13_3_022.pdf446,23 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.